آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۱تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ۱۴:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۰۱۰۱۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۱تیر ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، یازدهم تیر ۱۴۰۰، از بستری هزار و ۲۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۷۴ هزار و ۵۰۳ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۸ هزار و ۷۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۱۳ هزار و ۷۱۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هجده هزار و ۱۲۸ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۶ هزار و ۸۷۹ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او همچنین از بهبودی ۲۶۹ هزار و ۹۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۸۲۷ نفر اعلام کرد.
دکتر همتی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۲۹۲ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
او از مردم فارس خواست با حساسیت بیشتر نسبت به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات که باعث به خطر افتادن سلامت افراد می شود، اقدام کنند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا در نقاط مختلف استان، پیشگیری شود
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز