محمد رحمان نظام اسلامی:

اجرای سلبریتی ها را تابو نکنید/هنرمندان آزادند بر روی شاخه های مختلف هنر بنشینند!

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۰۹:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۰۷۹
اجرای سلبریتی ها را تابو نکنید/هنرمندان آزادند بر روی شاخه های مختلف هنر بنشینند!
محمد رحمان نظام اسلامی مجری معروف رسانه ی ملی و برنامه صبح بخیر ایران در خصوص چند و چون کار مجری گری و سلبریتی هایی که به این عرصه روی می آورند با برنا گفت و گو کرد که در ادامه می خوانید.

محمد رحمان نظام اسلامی درباره چند و چون کار مجری گری و اینکه آیا ورود افراد سلبریتی از جمله خواننده، فوتبالیست و ورزشکار به حوزه اجرا درست است یا غلط به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: به نظر من مشکلی ندارد و این اتفاقی است که در خیلی از کشور های دنیا رخ می دهد.

او در این خصوص که چرا مردم این قضیه را نقد می کنند بیان کرد: به خاطر تابو ها و عادت های فرهنگی است که صدا و سیما سال ها طراحی کرده است و این فرهنگ جا افتاده است که مجری ها باید حتما از یک تیم خاص باشند اما اینگونه نیست و مجری  ها می توانند متنوع باشند.

بسیاری از مجری های مطرح خارجی هستند که به صورت انحصاری کار اجرا انجام می دهند و حتی بسیاری از هنرپیشه ها، خواننده ها و حتی چهره های سیاسی نیز هم مشغول حرفه خود هستند و به مجری گری هم می پردازند.

نظام اسلامی در این خصوص که اجرا کار تخصصی است و سختی هایی را به همراه دارد آیا هنرمندانی که در شاخه های دیگر به راحتی وارد عرصه اجرا می شوند چقدر امکان دارد در این مسیر موفق باشند تصریح کرد: قطعا به پای کیفیت فردی که تخصص در حوزه اجرا دارد نخواهد رسید ولی بستگی به تفاوت های فرهنگی کشور های مختلف دارد شاید به این خاطر باشد که فرهنگ و هنر در کشور ما آن بعد کامل را ندارد ولی در بسیاری از کشور های دنیا بازیگران خارجی سینمای هالیوود در طول زندگی و تحصیلات اولیه شان هم موسیقی خوب یاد گرفته اند و توانایی اجرا و ادبیات دارند و تقریبا می توان گفت یک بازیگر توانایی بالقوه در حوزه های دیگر هنر هم دارد البته نه کامل اما تا حدودی این امکان وجود دارد.

در فرهنگ ایران چون همیشه هر چیزی تخصصی تر بوده است و شاخص های انحصاری خودش را داشته است شاید هنوز بازیگر ها و خواننده های ما نتوانند به طور کامل موفق و کاربلد باشند.

چنین چیزی برای مردم پذیرفته نیست از این جهت که مجری ها همیشه از یک کانال خاص بوده اند و اکنون که شبکه های زیادی روی کار آمدند و مجری ها مدام تغییر می کنند باعث شده تا مخاطب نتواند ارتباط کاملی را با سبک جدیدی از اجرا و مجری گری بر قرار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز