چهره ها و شخصیت های حوزه ی فرهنگ و هنر در هفته گذشته؛

شایعه بزرگ هفته برای مجری معروف/ صحبت های سانسوری گوهر خیراندیش و کلی دردسر/ مرد خوش تیپ سینما کرونا را شکست می دهد/پشت صحنه سریال پایتخت هم پرمخاطب از آب درآمد

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۲۸۳
شایعه بزرگ هفته برای مجری معروف/ صحبت های سانسوری گوهر خیراندیش و کلی دردسر/ مرد خوش تیپ سینما کرونا را شکست می دهد/پشت صحنه سریال پایتخت هم پرمخاطب از آب درآمد
هفته گذشته اخبار حول و حوش سریال های ماه مبارک رمضان بود که سریال «بچه مهندس» به دلیل تغییر کارگردان و بازیگر نقش اصلی یکی از اخبار پربازدید فضای مجازی بود، که البته شایعه ای که برای فرزاد حسنی و مهاجرت و حضورش در یکی از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای بر سرزبان ها افتاد یکی دیگراز اخبار پربازدید هفته گذشته بود.

تکذیب بزرگ هفته؛ فرزاد حسنی

بعد از مدت ها سکوت فرزاد حسنی هم به دلیلی ناخواسته به خبر رسانه ها تبدیل شد. به یک باره خبری در رسانه ها پیچید که فرزاد حسنی به شبکه فارسی زبان ماهواره ای پیوسته است و او بلافاصله در گفت و گو با خبرگزاری برنا این خبر را تکذیب کرد. اگر چه خبر تکذیب شد اما با واکنش های متفاوتی در رسانه های مختلف روبه رو بود و نکته جالب اینکه حسنی اعلام کرد هم اکنون در خانه پدری  و در کنار مادرش مشغول مطالعه است و هرگز چنین تصمیمی ندارد.

بی تعارف فرزاد حسنی را می توان جزو 5 مجری برتر تلویزیون به لحاظ سواد رسانه ای، اطلاعات عمومی و توانمندی در اجرا دانست و بدیهی است که او تمام تجارب خودش را مدیون همین تلویزیون است و واضح است که باید در همین رسانه  دوباره دیده شود به شرط آنکه این خواسته در نظر مدیران جای داشته باشد.

اگرچه هستند در میان مدیران افرادی که علاقه مند باشند تا او را دوباره به جرگه ی اجرا باز گردانند اما این اقدام به یک تصمیم جدی تر از سوی مدیران بالا دستی احتیاج دارد.

بدیهی است که عادل فردوسی پورها، فرزاد حسنی ها و مرحومه نامداری ها مانند دیگر انسان های جامعه ممکن الخطا هستند «اگر خطایی در کار باشد» ، برخورد مدیران رأس هرم رسانه و واکنشی که در قبال هر خطا نشان داده می شود است که در حفظ انسجام خانواده رسانه نقشی حیاتی دارد.

فرزاد+حسنی

بیمار خوش تیپ هفته؛ حسام نواب صفوی

داستان کرونا هر روز همه مردم کشور بخصوص خانواده هنر، سینما و تلویزیون را نگران تر می کند. به هرحال فعالیت در عرصه های هنری بخصوص فیلسازی که این هفته با تعطیلی تصویربرداری آثار مختلفی همراه شد به دلیل نوع کار و جنس و میزانسن فعالیت خانواده سینما هنگام تصویربرداری قطعا شرایط بغرنجی را برای همه ایجاد کرده است. حسام نواب صفوی این روزها روی تخت بیمارستان است و بسیاری از طرفداران او نگران احوالش هستد اگر چه او با انتشار ویدیوهای مختلف  خبر از اوضاع و احوال این روزهایش داده است و به نظر می رسد تا حدودی شرایط مساعدی دارد امیدواریم به زودی از روی تخت بیمارستان برخیزد و دوباره در عرصه هنر شاهد فعالیت های او باشیم.

حسام+نواب+صفوی

 

پرسروصدای هفته؛ حمید صفت

حکم اعدام حمید صفت صادر شد اما بسیاری از خانواده سینما و علاقمندان هنر از صاحبان دم تقاضا دارند که او بخشیده شود. شنیده می شود فرزند متوفی (شوهر مادر حمید صفت) که در خارج از کشور به سر می برد، در مورد بخشیده شدن حمیدصفت اظهار نظری نکرده است و بیشتر پیگیر دلیل این اتفاق است.

حمید+صفت

 

نگران هفته؛ طرفداراران مهران غفوریان

مهران غفوریان که با تغییر وزن و تغییر چهره و فیزیکش خیلی ها را نگران کرده وخیلی ها او را با همان تیپ و فیزیک قبلی اش دوست داشتند و بسیاری از خانواده سینما هم معتقدند او بیش از حد وزن کم کرده، با انتشار ویدیویی خبر از عمل جراحی کمرش داد که خبرگزاری برنا پیگیر حال او بود و برایش آرزوی سلامتی داشت. به هرحال مهران غفوریان یکی از کمدین های جذاب معروف سینما و تلویزیون ایران است که بخشی عمده ای از بانمک بودن و بامزه بودنش به وزن و فیزیک صورت او بازمی گشت که حالا باید دید با این تغییراتی که در چهره و کاراکتر او رخ داده است چقدر می تواند در سینما مانند قبل بدرخشد.

کرونایی های هفته؛ محمد شیری و پیام دهکردی

محمد شیری بازیگر طناز سینما و تلویزیون ایران را خیلی ها با سریال پرمخاطب «برره» در خاطر دارند او هم با کارنامه وزینی در عرصه بازیگر سال هاست می درخشد اما در هفته گذشته شاهد این بودیم که او نیز درگیر ویروس منحوس شده است و متاسفانه روی تخت بیمارستان ویدیویی از او منتشر شد. برای او نیز آرزوی سلامتی داریم و امید است انشالله با رعایت پروتکل بهداشتی و پایان تصویربرداری فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی دیگر خانواده هنر و افراد مختلف در مشاغل مختلف درگیر  این بیماری نشوند و پیک چهارم ویروس منحوس کرونا را نیز با سلامت پشت سربگذاریم و شاهد کاهش آمار تلفات و درگیری هموطنانمان با این ویروس باشیم.

1398012012475549617125204

پیام دهکردی بازیگر و مدرس تئاتر که در کارنامه اش آثاری چون «می بوسمت و اشک»، «تیغ کهنه»، «آخرین نوار کراپ»، «افسون معبد سوخته» و .. وجود دارد نیز درگیر کرونا شده است که برای او آرزوی سلامتی داریم. دهکردی با سریال «گاندو» و نقش پرسروصدایش توانست نظر بسیاری از علاقمندان بازیگری را بخاطر بازی متفاوتش جذب کند.

1878388_785

باران کوثری بازیگر جوان سینما و تلویزیون که اخیرا در مجموعه نمایش خانگی «ملکه گدایان» در نقش افرا ظاهر شده است نیز اعلام کرد به بیماری کرونا مبتلا شده و با ابتلای او به کووید 19 پروژه در حال تصویربرداری «ملکه گدایان» تعطیل شد. 

بیماری باران کوثری باز هم مساله بی دفاع بودن هنرمندان در برابر این کرونا مشخص کرد افرادی که علیرغم شرایط موجود باید بدون ماسک در برابر دوربین ظاهر شوند و نمی توانند پروتکل های بهداشتی همچون ماسک و یا فاصله جانبی را در ایفای نقش هایشان رعایت کنند. 

مضافا بر این که در پروژه «ملکه گدایان» کودکان و نوجوانان زیادی در نقش کودکان کار بازی می کنند و براساس آخرین نظر کارشناسان در نوع جهش یافته ویروس کودکان نیز در معرض خطر هستند.

تنها امیدواری مردم و هنرمندان در خرید واکسن و واکسیناسیون سراسری است موضوعی که به سلامت جامعه بازمی گردد و هزینه های انسانی و اقتصادی این بیماری را کاهش می دهد. خبرگزاری برنا برای باران کوثری آرزوی سلامتی و زندگی توام با شادکامی و دور از بیماری  دارد.

5f69abbf954ac

سانسوری هفته؛ گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ایران این هفته در یک برنامه اینترنتی مهمان فریدون جیرانی بود و از خاطراتش در عرصه بازیگری گفت. او از شروع آشناییش با مرحوم اسماعیل خانی صحبت کرد و به نکات جالب و بامزه ای از حضورش در عرصه بازیگری و فعالیت های هنریش خبر داد. در ادامه مباحث گپ و گفت پر انرژی و جذاب گوهر خیراندیش و فریدون جیرانی به خطوط قرمز و ممیزی هایی رسیدیم که حتی در شبکه های اجتماعی نیز قابل انتشار نبود و به همین دلیل اشارات گوهر خیراندیش به حرکات موزون و علاقه اش به سینمای هند جزو سانسورهای این برنامه اینترنتی محسوب می شود که گوهر خیراندیش و فریدون جیرانی خودشان حدس می زدند این اتفاق برای صحبت های پر ممیزیشان رخ دهد.

504250_238

 تعطیلی خوشحال کننده هفته؛ توقف تصویربرداری در سینما و تلویزیون

به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن به منظور حفاظت از جان دست اندرکاران تولیدات سینمایی روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد: در شهرهایی که از سوی ستاد ملی کرونا قرمز اعلام می شوند با توجه به ممنوعیت تجمع، تهیه کنندگان پروژه های سینمایی و نمایش خانگی ملزم به توقف فیلمبرداری و رعایت کامل شرایط تولید در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

متاسفانه علیرغم توصیه های ایمنی و دستورالعمل هایی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی این هفته بازیگران و سینماگران بسیاری اعلام کردند به ویروس کووید 19 مبتلا شدند که از جمله می توان به باران کوثری، محمد شیری، حسام نواب صفوی و پیام دهکردی اشاره کرد. همچنین جامعه سینمایی منصور چمنی تهیه کننده سینما را نیز به دلیل ابتلا به همین بیماری از دست داد.

تولد هفته؛ فریبا نادری

فریبا نادری در هفته ای که کیک تولدش را فوت کرد خاطره ای اشک در بیار از سریال «ستایش» تعریف کرد که فضای مجازی بسیار پربازدید بود.

فریبا نادری در سل 1363 در تهران به دنیا آمد و ازدواجش با مسعود رسام با وجود اختلاف سنی بالا واکنش هایی به همراه داشت ولی او گفت که این ازدواج به تشخیص خودش انجام شده‌ و بعد از درگذشت همسرش در مصاحبه ای تاکید کرد که دیگر به ازدواج با بازیگران تلویزیون و سینما فکر نمی کند.فریبا نادری همواره بر زندگی عشقانه اش با مسعود رسام تاکید کرده است و در جایی گفته:«با وجود بیست و هفت سال تفاوت سنی هیچ وقت در زندگی با او خلائی حس نکردم. حتی کوچکترین سخنان او برای من آموزنده بود و این بهترین خاطره‌ام از اوست که هنوز هم حرف‌های پر محتوایش در خاطرم هست».

برای فریبا نادری زندگی طولانی و توام با موفقیت های چشمگیر آرزو می کنیم.

پردردسر هفته ؛ سکانسی از فصل ششم سریال پایتخت

هفته گذشته  گزارشی از پشت صحنه سریال پایتخت با روایت جذاب سیروس مقدم روی آنتن شبکه یک رفت که داستان آشنایی نقی و هما و سبک دکورسازی و کار دراستخر و با حجم بالای آب ازسوی سیروس مقدم فاش شد. سکانس بسیارسخت و مشکلی که گزارش پشت صحنه آن توجه بسیاری را به خود جلب کرد بی تردید سکانسی که در خیلی از جاهای دنیا به شکل جلوه های ویژه ضبط می شود و اصولا از ترفندهای تدوین در آن استفاده می شود توسط گروه سیروس مقدم به صورت واقعی ساخته شد. صحنه های ساخت دکور، تصویربرداری بخصوص بازی سخت بازیگران زیر آب یکی از نکات جالب دو قسمت پایانی «پایتخت» بود که توضیح آن از زبان سیروس مقدم در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

داداشی های هفته؛ علیرضا و بهروز افخمی

با آغاز ماه مبارک رمضان برادران افخمی مجموعه های دو شبکه تلویزیون را روی آنتن می برند. بهروز افخمی «رعد و برق» را برای شبکه  پنج سیما و علیرضا افخمی «احضار» را برای شبکه یک سیما کارگردانی کرده اند. «احضار» سریالی در ژانر  ماورایی است که تجربه سال های گذشته تلویزیون در تولید سریال هایی مانند «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا را یادآوری می کند تجربه ای  که در زمان پخش مخاطبان بسیاری را پای گیرنده های تلویزیون نشاند. 

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آنها همراه با ۲ تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهرا از دوستان صمیمی یکدیگر هستند اما یکی از آنها نسبت به مائده حسادت می‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا گردد. با پیوستن محسن -خواستگار قبلی مائده - به این جمع حوادثی رقم می‌خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون می‌ کند.

در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی، میلاد میرزایی، افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، مریم سرمدی، محمدهادی دیباجی، مریم یوسف، رضا امامی، سعیده عرب، غزال فغانی و مهرزاد جعفری، غزال  نظر و صالح میرزاآقایی بازی می کنند.

«رعد و برق» نیز به بحران های طبیعی کشور نگاهی انداخته است و بهروز افخمی پس از هفت سال دوری از تلویزیون، اواخر سال ۹۸ ساخت سریال «رعد و برق» را درباره حادثه وقوع سیل ۱۳۹۸ در مناطق سیل‌زده شمال کشور آغاز کرد. سیلی ویرانگر و مهیب که از اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان شمالی و جنوب و جنوب غرب کشور متاسفانه خرابی های بسیاری به بار آورد و جان تعدادی از هموطنانمان را گرفت و شماری را نیز بی خانمان کرد.

این روزها سازندگان مشغول ضبط بخش های پایانی این سریال هستند. اغلب بخشهای این سریال در بحبوحه شیوع کرونا در لوکیشنهای واقعی در شمال و جنوب و جنوب غرب کشور تصویربرداری شده است.

 شهرام قائدی، محمد فیلی، مهران رجبی، مختار سائقی، شهین تسلیمی، سام کبودوند، تورج فرامرزیان ، مهدی زمین‌پرداز، ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، مریم عبادى ، غلامعلی رضایی ، مجید درستی، ابراهیم یوسفی ،حامد محمدخانى ، ویدا موسوی، سپیده موسوی و … . در این مجموعه ایفای نقش می کنند.

download (1)

نظر شما