در برنامه «ماهِ ماه»؛

روایت زندگی نخستین شهید مدافع سلامت ملارد

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۱۲:۳۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۷۴۳۶۸
روایت زندگی نخستین شهید مدافع سلامت ملارد
شب گذشته غلامحسین رضایی، والیه خزائی، زهرا فریدون خواه والدین و همسر محمد رضایی شهید مدافع سلامت به همراه مهدی عبادی بهیار بیمارستان رسول اکرم (ص)، مهمان بیستمین قسمت از برنامه «ماهِ ماه» بودند.

به گزارش برنا، حسب روال شب های گذشته بیستمین قسمت از برنامه ماهِ ماه با یاد و خاطره دکتر غلامعلی معنویان پزشک مرکز بهداشتی درمانی حاج مصطفی آشوری شهر سورک از توابع استان مازندران که به علت عارضه ناشی از ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، آغاز شد.

بنابراین گزارش، این قسمت از برنامه به روایت زندگی یکی از شهدای مدافع سلامت اختصاص داشت آنها که شجاعانه برای دفاع از جان بیماران و حفظ سلامت شهروندان راهی بیمارستان‌ها شدند و تا پای جان برای ریشه‌کن کردن ویروس منحوس کرونا مبارزه کردند.

محمد رضایی بهیار بخش ICU بیمارستان رسول اکرم (ص) اهل شهرستان کنگاور از توابع استان کرمانشاه و ساکن شهرستان ملارد بود که بر اثر ابتلا به بیماری ویروس کرونا در حالی که ۲۵ سال از بهار زندگی اش می گذشت به درجه شهادت نایل آمد.

شهید رضایی به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت شهرستان ملارد بود که تنها یک سال از زمان ازدواجش می‌گذشت و پیکر وی پس از تشییع در مقابل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) و منزل پدری، در امامزاده بی بی سکینه صفادشت به خاک سپرده شد.

خانواده این این شهید بزرگوار ضمن بیان خاطرات شهید به اخلاق نیکو که از محسنات بارز این شهید بود اشاره کردند و گفتند: وی فردی بسیار خوش‌اخلاق، مهربان، مومن، دلسوز و فداکار بود. سخت کوشی محمد و تلاش شبانه روزی او در میان همه زبانزد بود. آنقدر به کارش علاقه داشت که بعد از یکی دوبار دست و پنجه نرم کردن با کرونا به محض اینکه کمی بهتر می شد باز به محل کار خود می رفت، زیرا معتقد بود که می تواند خدمتی به بیماران انجام دهد.

والدین و همسر وی همچنین گفتند: محمد همیشه می گفت اگر حتی در این راه جان خود را از دست دهد برایش اهمیتی نداشت زیرا کمک به بیماران و درمان آنها ارزشش بیشتر از جان اوست و بالاخره برای دومین بار به کرونا مبتلا شد و این بار به دلیل خستگی و دغدغه ای که برای بیماران مبتلا به این ویروس منحوس در بیمارستان داشت، سخت تر از قبل دچار شد.

مهدی عبادی نیز بهیار بیمارستان رسول اکرم (ص) و از دوستان نزدیک این شهید مدافع سلامت در برنامه گفت که اخلاق و منش وی زبانزد همه همکاران و دوستان بود. بر خلاف اینکه ما در بخش کرونا فعالیت نمی کردیم ولی محمد بر اساس علاقه شخصی و حس انسان دوستانه به صورت داوطلب در بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا مشغول به خدمت شد. متاسفانه دو بار به این بیماری مبتلا شد که در آخر این سرباز راه سلامت با تمام عشق و علاقه اش برای خدمت به مردم در روز ۱۸ آذر ۹۹ توان مقابله با ویروس را از دست داد و جان به جان آفرین تسلیم کرد تا شهد شهادت را گوارای وجودش کند.

ویژه ‌برنامه «ماهِ ماه» با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است که با اجرای اسماعیل باستانی، سردبیری مهدی حاجی میرآقا، کارگردان هنری حسن نظری و ‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19 از شبکه سلامت سیما پخش می شود.

نظر شما