وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش منادیان وحدت:

در مساجد به دنبال تحقق اهداف فرهنگی هنری هستیم/عشق به خاندان پیامبر(ص) در انحصار هیچ گروهی نیست

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۳:۲۷:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۰۰۵۱
در مساجد به دنبال تحقق اهداف فرهنگی هنری هستیم/عشق به خاندان پیامبر(ص) در انحصار هیچ گروهی نیست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش منادیان وحدت بیان کرد: استان پهناور سیستان و بلوچستان با پیشینه تاریخی بلند خود یکی از بهترین جلوه های معنویت و فرهنگ در کانون ایران عزیز ماست.

به گزارش برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی افزود: استان سیستان و بلوچستان و قهرمانان تاریخی، شهدای بزرگوارش و علمای بزرگ آن همه داشته‌هایی است که امروز بر سبد فرهنگی ایران اسلامی افزوده؛ با مردان و زنان دلاوری روبرو هستیم که با قدرت، ایمان و عشق الهی و عشق به ایران عزیز مظهر وحدت را به نمایش گذاشته اند.

وی با اشاره به رویکرد دولت مردمی در حوزه فرهنگ، افزود: در اسلام نگاه همه به سیاست و حکومت استفاده از ظرفیت‌های مادی و اقتصادی برای سعادتمندی در دنیا و آخرت است، این مقابل تفکری قرار می‌گیرد که حکومت را تنها برای مسائل رفاهی و امنیت مردم ترجمه می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید به سنت پیامبر (ص) روی بیاوریم، اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد، چالش دنیای امروز را پشت‌سر بگذارد، چاره‌ای نداریم جز اینکه به سنت‌های نبوی مراجعه کنیم.

به گفته وی، بزرگترین سنت نبوی و میراث فرهنگی برای ما، مسجد محوری است که در کانون توجهات جامعه دینی قرار دارد و اگر امروز دولت مردمی، ادعای بازگشت ارزش‌های اسلامی و انسانی دارد با محوریت مسجد باشد.

اسماعیلی اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند مساجد سنگر هستند که باید آن را حفظ کنیم، همه اعزام‌ها در دهه اول انقلاب و برنامه های حوزه‌های امنیتی، آموزشی و فرهنگی در مساجد اتفاق می‌افتاد که به توسعه مسجد توجه خواهیم گذاشت.

وی افزود: سعی داریم تا در سیستان و بلوچستان این ظرفیت‌ها را رشد دهیم که این اقدام را در طول این ۴ سال انجام خواهیم داد، از مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم با هماهنگی معاونت های ستادی برنامه روشنی را برای گسترش فرهنگ و هنر اسلامی در استان تدارک ببینند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سیستان و بلوچستان باید برای ۴ سال آینده برنامه داشته باشیم و مشخص کنیم که چه زیرساخت‌هایی را باید تکمیل و چه برنامه‌هایی را اجرا کنیم.

به گفته وی، تمام فعالیت‌های هنری ابزاری برای رشد و تعالی انسان است، استفاده از دیدگاه‌های وحدت آفرین علمای اهل سنت و شیعه در شورای فرهنگ عمومی در کنار هم قرار بگیرد و ظرف چند ماه آینده برنامه اجرایی برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر استان ارائه دهند که ما اجرایی خواهیم کرد، همین توجه به مساجد است.

اسماعیلی اضافه کرد: در مسجد به دنبال تحقق اهداف فرهنگی و هنری هستیم، مساجد محور همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اخلاقی، تقویتی و مذهبی باشد، با توجه به قرآن و معارف قرآنی به عنوان محورهای اصلی، باید به روشنی اقدام هایی را برای رشد فعالیت های قرآنی داشته باشیم.

وی گفت: افتخار همه مسلمانان اعم از شیعه اهل سنت، عشق و علاقه به اهل بیت علیه سلام است، عشق به خاندان پیامبر اسلام (ص) در انحصار هیچ گروهی نیست، به همین دلیل توجه ویژه‌ای به آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) که محور وحدت هستند، باید داشته باشیم.

در پایان این همایش از فعالان حوزه ایثار، فرهنگ، هنر و رسانه تقدیر شد.

نظر شما