مهین فرهادی زاد:

ورزش بانوان از شاخص های عدالت اجتماعی کمیته بین المللی المپیک پیشتازتر است/ با مدیریت تغییر نشاط را در ورزش حفظ کردیم

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۶:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۸۴۲
ورزش بانوان از شاخص های عدالت اجتماعی کمیته بین المللی المپیک پیشتازتر است/  با مدیریت تغییر نشاط را در ورزش حفظ کردیم
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان‌ تاکید کرد با شرایط فعلی ورزش بانوان از شاخص های IOC (کمیته بین المللی المپیک )درباره عدالت اجتماعی پیشتاز است.

به گزارش برنا، نشست تخصصی معاونت توسعه ورزش بانوان با نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی و معاون قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ظهر امروز در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این نشست معاون توسعه ورزش بانوان با اشاره به موفقیتهای ورزش زنان در عرصه های مدیریتی و ورزشی پس از پیروزی انقلاب گفت : یکی از شاخصه های مهم ومتفاوت ورزش بانوان در ایران، اداره ورزش در این بخش توسط خود آنهاست.

دکتر مهین فرهادی زاد همچنین به برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و جوانان برای این بخش اشاره و نتایج کسب شده توسط ورزشکاران بانوی کشورمان در رویدادهای مهم بین المللی ورزش بانوان را مورد توجه قرار دادو افزود: شرایط فعلی ورزش بانوان از شاخص های IOC درباره عدالت اجتماعی نیز جلوتر است.

او توضیح داد: تربیت ۱۱۰ هزار مربی و ۷۰ هزار داور در کشور و کسب ۸۸ سمت  مدیریتی در هیات های ورزشی و ۷۵۵ سمت در هیات های ورزشی در شهرستان و حضور دختران ورزشکار و مربی لژیونر با حجاب اسلامی نشانگر این اتفاق است.

معاون وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را در خصوص برنامه های توسعه ای ورزش بانوان در سال ۹۹ ارائه کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا ورزش را هم در بخش عملی و هم در بخش نظری به تعطیلی کشاند. در این مدت سعی کردیم جلسات را با معاونان ورزش استان ها و نواب رئیس بانوان فدراسیون ها به صورت آنلاین و حضوری با تعداد محدود برگزار کردیم.

وی در ادامه اصلاح و بازنگری در آیین نامه فدراسیون ها، برگزاری کلاسهای آموزشی، فنی، فرهنگی، طراحی چالش های ورزشی برای حفظ ارتباط ورزشکاران با ورزش، چگونگی مدیریت هزینه و افزایش مشارکت داوران و مربیان استانی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که توسط این معاونت در زمان شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

دکتر فرهادی زاد با تاکید براینکه ورزش بانوان نیاز به تربیت نیروهای جدید دارد افزود: برای انجام این مهم شاخص‌هایی را تهیه کردیم و با کمک آن نواب رئیس بانوان و روسای فدراسیون‌ها، ورزشکاران پیشکسوت و تحصیلکرده را شناسایی کردیم.

اودر ادامه با بیان اینکه با مدیریت تغییرنشاط را در ورزش حفظ کردیم، افزود : در نخستین گام‌ این افراد در اولین دوره هشت هفته ای جانشین‌پروری شرکت کرده اند و دوره های کارورزی خود را در فدراسیون ها می گذرانند.

فرهادی زاد در بخش دیگری از سخنانش به تبعات مثبت فرهنگی حضور زنان در عرصه های ورزشی اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف دختران ما در میادین ورزشی مهمترین شاخصه انها محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: دختران ما در میادین بین المللی با وجود تبلیغات فراوان عفاف و حجاب خود را حفظ می کنند و با صدای بلند می‌گویند من مسلمانم که این بزرگ ترین دستاورد برای ماست.

معاون توسعه ورزش بانوان در پایان سخنانش از شهیدی مدیر کل دفتر حراست مرکزی وزارت ورزش و جوانان و دکتر علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، به دلیل کمک های شان به ورزش بانوان تقدیر کرد.

نظر شما