محمدرضا مهرانپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اسم استقلال از هر شخصی بزرگتر است/ مگر در فوتبال حرفه‌ای رفاقت داریم که کمالوند رفاقتی جدا شده؟

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۴۲۰۳
اسم استقلال از هر شخصی بزرگتر است/ مگر در فوتبال حرفه‌ای رفاقت داریم که کمالوند رفاقتی جدا شده؟
بازیکن اسبق تیم استقلال گفت: جدایی کمالوند خللی در روند استقلال ایجاد نمی‌کند چون این نام استقلال است که از همه افراد بزرگتر است.

محمدرضا مهرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره صعود این تیم از دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در ابتدا صعود استقلال را به هواداران این تیم تبریک می گویم. جذابیت فوتبال به این است که قابل پیش بینی نیست. شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد استقلال بتواند به عنوان تیم صدرنشین از گروه مرگ صعود کند اما صعود استقلال نشان داد در فوتبال همه چیزپول و داشتن بازیکن گرانقیمت نیست. قرار نبود استقلال چون بازیکن خارجی و گرانقمیت ندارد برود مقابل تیم های عربی دست و پا بسته باشد. بازیکنان استقلال نشان دادند فوتبال ایران برتر از کشورهای عربی است و غیرت و تعصب فوتبالیست های ما شریط را کاملا تغییر می دهد.

او ادامه داد: صعود سه تیم ایرانی با سه سرمربی ایرانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشان می دهد فوتبال ایران توانایی های زیادی دارد. به نظر من فولاد هم با نکونام و تیم نصفه و نیمه که پنجره نقل و انتقالاتی اش هم بسته بود واقعا سزاوار حذف نبود و شاید اگر کمی خوش شانس تر می بود می توانست از گروهش صعود کند.

بازیکن اسبق استقلال افزود: استقلال با قدرت زیادی لیگ قهرمانان را شروع کرد و 2 برد فوق العاده به دست آورد اما من همانطور که قبلا هم گفته بودم نتایج دور رفت در دور برگشت تکرار نمی شود چون تیم ها از همدیگر به شناخت می رسند و بیشتر احتیاط می کنند. همانطور که دیدیم برای استقلال هم همین اتفاق تکرار شد و کار دشوار شد اما خوشبختانه با درایت کادر فنی و تلاش بازیکنان توانستیم از گروه مرگ صعود کنیم.

مجیدی باید زودتر به ترکیب ایده‌آلش برسد

مهرانپور درباره ضعف خط دفاع استقلال بیان کرد: بهتر است فرهاد مجیدی قانون فوتبال را رعایت کند. در فوتبال نباید دروازه بان و خط دفاعی را زیاد تغییر داد. فرهاد هم باید برای انتخاب مدافعان تیمش به یک تصمیم قطعی برسد. او باید ببیند کدام زوج ها در خط دفاعی استقلال با یکدیگر هماهنگ هستند و عملکرد بهتری دارند و در پازل تاکتیکی او قرار می گیرند. اگر مجیدی به این شناخت برسد و بتواند ترکیب ایده آلش را پیدا کند مشکلات خط دفاعی تیم کمتر خواهد شد. ضمن اینکه مدافعان استقلال مقابل بهترین بازیکنان آسیایی قرار گرفتند و کار دشواری داشتند اما همین تقابل با تیم های قدرتمند باعث می شود عیار بازیکنان محک بخورد و مجیدی به شناخت خوبی از توانایی های بازیکنانش دست پیدا کند.

بازیکن اسبق استقلال درباره اینکه آیا این تیم می‌تواند در آسیا قهرمان شود، افزود: در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست. مگر نمی گفتند امکان ندارد استقلال از گروه مرگ صعود کند؟ اما دیدیم که استقلال به عنوان تیم اول توانست از این گروه عبور کند. قطعا قهرمانی آسیا هم برای تیمی مثل استقلال دور از دسترس نیست ولی کادر فنی و بازیکنان باید تلاش بیشتری داشته باشند و بار فنی خود را بالا ببرند. درست است که تیم های مقابل استقلال از نظر امکانات و بهره گیری از بازیکنان خارجی گرانقیمت قابل مقایسه با استقلال نیستند اما این هم برای اولین بار نیست که ما در جنگ نابرابر قرار می گیریم. قبلا ثابت کرده ایم که می توانیم در این جنگ ها پیروز شویم و امیدوارم این اتفاق این بار هم برای استقلال رخ دهد.

اسم استقلال از همه بزرگتر است

مهرانپور درباره جدایی کمالوند از استقلال گفت: در بحث جدایی کمالوند از استقلال 2 ایراد به فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال وارد است. فدراسیون همانطور که به بازیکنان اجازه نمی دهد در طول فصل در بیشتر از 2 تیم به میدان بروند برای مربیان هم باید چنین قانونی وضع کند. الان در لیگ برتر ما یک مربی داریم که 4 بار جابجا شده و این اصلا درست نیست. جدایی کمالوند نشان داد او قرارداد محکمی با استقلال نبسته و در این مورد باشگاه باید پاسخگو باشد.

او درباره اینکه کمالوند گفته رفاقتی از استقلال جدا شده، بیان کرد: این دیگر چه حرفی است؟ مگر فوتبال حرفه ای رفاقت می شناسد؟ اجازه می دهند ما رفاقتی قهرمان آسیا شویم یا به جام جهانی صعود کنیم؟ واقعا این حرف ها عجیب است و وقتی بازیکنان چنین برخوردی را از مربیان می بینند آنها هم تصمیم می گیرند رفاقتی جدا شوند. با این حال برای کمالوند آرزوی موفقیت دارم اما ای کاش آدم ها پای قراردادی که می بندند و حرفی که می زنند بمانند. قطعا جدایی او خللی در روند استقلال ایجاد نمی کند چون این نام استقلال است که از همه افراد بزرگتر است. 5

نظر شما