سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نباید حرمت بین باشگاه و بازیکنان استقلال از بین برود/ سپاهان در راه قهرمانی دچار لغزش شد

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۹۹۲۵
نباید حرمت بین باشگاه و بازیکنان استقلال از بین برود/ سپاهان در راه قهرمانی دچار لغزش شد
پیشکسوت استقلال گفت: سرمربی استقلال نباید اجازه دهد حرمت بین باشگاه و بازیکنان از بین برود.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره پیروزی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: بعد از بازی پر فشار 120 دقیقه ای که در جام حذفی اتفاق افتاد قاعدتا بدن ها کمی تحلیل می رود. استقلالی ها یک جلسه بعد از آن هم بخاطر اعتصابی که اتفاق افتاد تمرین نکردند و در مقابل نفت مسجد سلیمانی بازی داشتند که سرمربی آن محمود فکری بود. فکری در اول فصل مربی استقلال بود و قاعدتا یک بازی حیثیتی برای هر دو سرمربی بود. با مصدومیت عارف غلامی تغییراتی در خط دفاعی استقلال بوجود آمد و بعد از هفته ها ترکیب دفاعی تیم تغییر پیدا کرد و از سیاوش یزدانی دانشگر و محمد نادری استفاده شد. شاید این اولین بازی بود که محمد نادری در پست دفاع وسط بازی می کرد. به تازگی فرهاد مجیدی از سیستم سه چهار دو یک استفاده می کند. یعنی سعی می کند فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی را پشت فوروارد قرار بدهد که مهدی قایدی بیشتر به سمت چپ مایل شود و فرشید اسماعیلی به سمت راست.

او ادامه داد: استقلال بعد از زدن گل برتری بیشتر به دنبال این بود که میانه زمین را داشته باشد و درگیری هر دو تیم بیشتر در میانه زمین بود. فکری هم به دنبال این بود که دفاع استقلال به سمت بالا بیاید و از پشت دفاع استقلال استفاده کند که در یکی دو صحنه دفاع استقلال توانست به خوبی عمل کند . استقلال بیشتر به دنبال این بود که از کناره ها و از جاهایی که فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی حضور دارند ضربه بزنند که دروازه بان تیم حریف در چند حمله موفق بودند. استقلال با تجربه بیشتری که نسبت به نفت مسجد سلیمان داشت امتیاز بازی را به دست آورد.

مهاجم اسبق استقلال افزود: بازیکنان استقلال هم از لحاظ روحی و روانی و هم از لحاظ تمرینی در وضعیت خوبی نبودند. اختلافات بین مدیریت باشگاه و بازیکنان باعث شد آنها از لحاظ ذهنی آماده نباشند. وقتی ذهن آماده نیست نمی توانید با صددرصد پتانسیل خود داخل زمین باشید و چه کادر فنی و چه بازیکن ها در این حالت بودند. به نظر من نه فرهاد مجیدی و نه بازیکن ها دیگر نباید در مورد این قضیه صحبت کنند چون بیش از اندازه لوث می شود وقتی گوش شنوایی نیست و اتفاقی نمی افتد جز اینکه هوادار و تیم را دچار حاشیه می کند حاصلی ندارد.

سیدصالحی بیان کرد: پرداختی حق طبیعی بازیکنان و کادر فنی است ولی حجب و حیای بین بازیکن و مدیریت بیش از اندازه از بین می رود و در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود. به نظر من فرهاد باید از اینجا به بعد مدیریت کند و اجازه ندهد پرده دری شود. تفکرات کادرفنی و بازیکنان باید به این صورت باشد که روی ادامه لیگ و جام حذفی تمرکز کنند.

او با اشاره به حواشی پیش آمده بین استقلالی ها و محمود فکری گفت: محمود فکری جزو کسانی بود که هم در زمان بازیکنی که کاپیتان این تیم بود و چه در زمان مربی گری اش برای استقلال با تمام وجود کار کرده و زحمت کشیده است. هوادار باید به افرادی چون محمود فکری و فرهاد مجیدی احترام بگذارد. فکری در ابتدای فصل در استقلال تفکرش این بود که برای استقلال مفید باشد و استقلال را به سر منزل مقصود برساند و فکر نمی کنم چیز دیگری برای استقلال می خواسته است اما متسافانه به هدفش نرسید. وقتی هم فرهاد مجیدی آمد با این بچه ها آشناتر بود و توانست نتایج بهتری بگیرد. هر مربی یک تاکتیک و یک تفکراتی دارد. مربی باید در هر لحظه ای که هست بتواند تفکراتش را به تیمش القا کند ولی این به معنی این نیست که محمود فکری کارش را بلد نیست. در مقطعی برای یک مربی مشکلاتی پیش می آید که نمی تواند موفق شود و نمی تواند تفکرات تاکتیکی خود را به تیم القا کند ولی ادامه دادن این بحث و استوری گذاشتن بازیکنان به نظر من بی معنی است. محمود فکری هم جزو کسانی بود که برای استقلال زحمت کشیده است ما باید به بازیکنانمان احترام و مرام و انسانیت را یاد بدهیم. اگر یک مربی حتی یک ماه هم مربی ما بوده باید احترامش را نگه داریم قاعدتا هواداران هم این مساله را بهتر می دانند و اینطور نباشد که ما به بزرگترهایمان بی احترامی کنیم.

سیدصالحی درباره برخی بی‌اخلاقی‌هایی که در لیگ برتر اتفاق افتاده، گفت: فضای مجازی دارد فوتبال ما را به قهقرا می برد چون به یک سری از آدم ها فشار زیادی وارد می کند. هر آدمی سقفی دارد و انسان جایز الخطا است. همه جا دوربین است و تصاویر در رسانه ها منتشر می شوند و این فشار زیادی به فرد وارد می کند. بازیکنان و هم مربیان باید دقت کنند که شرایط مثل گذشته نیست و بیشتر درباره رفتار و کردار و حرفهایی که در زمین مسابقه می زنند دقت کنند این اتفاقات رصد می شود. ما به عنوان کسی که داخل این مجموعه هستیم و می خواهیم ورزش ما حرفه ای باشد باید انسانیت و مرام و معرفت و پهلوانی را به جوانانمان یاد بدهیم و بسیار مراقبت کنیم.

مهاجم اسبق سپاهان درباره رقابت این دو تیم برای قهرمانی خاطرنشان کرد: پیش از بازی با ماشین سازی تفاضل گل پرسپولیس نسبت به سپاهان پایینتر بود و اگر پرسپولیس در یک بازی مساوی می کرد سپاهان به صدر جدول می رسید اما حالا اوضاع فرق کرده است. این هفته سپاهان و ذوب آهن بازی دارد که ذوب آهن خطر سقوط را احساس می کند به همین دلیل کار برای سپاهان سخت تر می شود. پرسپولیس با تراکتور بازی دارد که برد این هفته اش باعث شد احساس کند که می تواند به عنوان تیم چهارم سهمیه کسب کند و انگیزه‌ پیدا کنند. یک جایی از لیگ احساس شد به دلیل هم امتیاز بودن و تفاضل گل همه چیز دست سپاهان است. اما به دلیل لغزش سپاهان این تیم دو امتیاز عقب افتاد. امروز هر دو تیم برای قهرمانی می جنگند اما کار دست پرسپولیسی ها است.

او در پایان گفت: سپاهان باید منتظر لغزش پرسپولیس بماند. پرسپولیس جام حذفی را از دست داده و منتظر قهرمانی در لیگ است. سپاهان هم جام حذفی را از دست داده و دنبال لغزش پرسپولیس است. باید دید شرایط روحی و روانی تیم ها چطور رقم می خورد کدام تیم مرتکب اشتباه می شود. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز