نظر مراجع تقلید درباره رای ندادن چیست؟

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۲۴۶
نظر مراجع تقلید درباره رای ندادن چیست؟
شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است.با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا درباره اهمیت رای دادن و ...بیشتر و بهتر بدانید .

به گزارش برنا؛ فضای انتخاباتی کشور با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات هر روز گرم‌تر و بحث‌های انتخاباتی بیشتر می‌شود در این میان رعایت اخلاق و موازین شرعی داوطلبان و رأی دهندگان یکی از عوامل مهم در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به شمار می‌رود.

بر همین اساس در راستای تقویت مشارکت حداکثری به بیان استفتائات حضرات آیات جوادی آملی و جعفر سبحانی در خصوص انتخابات پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

حضرت آیت الله جوادی آملی:

س- در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصل آزادی در انتخابات پذیرفته شده است؛ ولی رهبری مردم را ملزم می‌کند که در انتخابات شرکت کنند. آیا کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند، کار واجبی را ترک کرده است یا دستور رهبر، امر ارشادی است؟

ج-تقویت نظام اسلامی با شرکت در انتخابات و مانند آن لازم است؛ لیکن هر فردی در انتخاب نماینده و رأی به کاندیدا آزاد است. البته رعایت مصالح نظام اسلامی و امت مسلمان لازم است.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی:

س- نظر شما در مورد شرکت در انتخابات چیست؟

ج- سرنوشت نظام اسلامی و کشور بستگی دارد که در انتخابات شرکت کنیم و به افراد متدین و ملتزم به اسلام و قوانین و توانا بر اداره کشور رأی دهیم. والله العالم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز