اگر استخوان‌درد دارید ، سیب‌زمینی بخورید!

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۷۴۷
اگر استخوان‌درد دارید ، سیب‌زمینی بخورید!
سیب‌زمینی یک ماده خوراکی در دسترس است که می‌تواند یک منبع مقوی و بسیار موثر در درمان و تسکین درد استخوان باشد.

به گزارش برنا؛ ممکن است فکر کنید سیب‌زمینی فقط یک ماده خوراکی خوب است که نمی‌تواند عوارض جانبی داشته باشد اما اینطور نیست. این ماده نیز مزایا و مضرات خود را دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

مزایای مصرف سیب‌زمینی

به منظور حفظ فشار خون سالم، باید مصرف سدیم را کاهش داده و مصرف پتاسیم را بهبود بخشید. سیب‌زمینی دارای مقدار مناسبی پتاسیم است. این ماده همچنین دارای مقدار زیادی کلسیم، فسفر و آهن است که برای سلامت استخوان‌ها ضروری است.

سیب‌زمینی حاوی ویتامین فولات است که نقش کلیدی در سنتز DNA دارد و از تشکیل سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

ما می‌دانیم که ویتامین C برای محافظت از پوست در برابر آلودگی، دود و اشعه ماوراء بنفش بسیار مهم است. ویتامین C باعث زیبایی پوست می‌شود که بخشی جدایی‌ناپذیر از سیب زمینی است.

سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B۶ و کلسترول بسیار کمی است. از آنجا که کلسترول ندارد، می‌تواند به عنوان یک غذای سالم برای قلب در نظر گرفته شود.

مضرات مصرف سیب‌زمینی

سیب‌زمینی دارای شاخص گلیسمی بالاست که تاثیر منفی بر سطح قند خون شما می‌گذارد. به طور خاص، سیب زمینی پوست حاوی شاخص گلیسمی بالاست.

مصرف مقدار زیادی سیب‌زمینی سطح قند خون و انسولین را در بدن شما افزایش می‌دهد؛ بنابراین سیب زمینی غذای خوبی برای بیماران مبتلا به دیابت نیست.

اگرچه سیب زمینی حاوی سطح بالایی از فیبر غذایی است، سطح قند خون شما را مختل کرده و باعث می‌شود احساس گرسنگی بیشتری نسبت به آنچه باید، داشته باشید.

به عبارت دیگر، می‌تواند وزن بدن شما را افزایش دهد. سیب‌زمینی همچنین ممکن است با عوارض گوارشی همراه باشد.

سیب‌زمینی ممکن است باعث نفخ و گاز معده شود

این بحث وجود دارد که زنان باردار بهتر است از مصرف سیب‌زمینی اجتناب کنند. در صورت بارداری یا شیردهی، از پزشک خود بپرسید که آیا سیب‌زمینی را در رژیم غذایی خود قرار دهد یا خیر.

نظر شما