معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

تحقق شعار جهش تولید با تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و فعال امکان‌پذیر است

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۰:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۰۳۷۳۰
تحقق شعار جهش تولید با تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و فعال امکان‌پذیر است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تحقق شعار جهش تولید با تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و فعال امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،علی جهانگیری در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با وی، عملکرد این اداره کل در امر آموزش در حوزه‌های مهارتی در استان را رضایت بخش و مثمرثمر دانست.

وی، با اشاره به شورای مهارت که به پیشنهاد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان تشکیل شد، اظهار داشت: این شورا و مصوبات حاصل از آن در جهت پیشبرد اهداف سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور و فرهنگ سازی مناسب در زمینه آموزش‌های مهارتی در استان بسیار حائز اهمیت است.

جهانگیری با اشاره به صنعتی بودن و وجود جوانان با استعداد در استان، تحقق شعار سال 99 که به فرموده مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده را وجود نیروی کار ماهر و متخصص در تمامی حوزه‌ها دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به کیفیت بخشی در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

رضا وکالتی گفت: در زمان تعطیلی کارگاه‌های آموزشی، این اداره کل به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، آموزش‌های مهارتی توسط مربیان مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان به صورت مجازی درحال انجام بود و از نظر ما آموزش هیچ‌گاه تعطیل شدنی نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی در خصوص آموزش‌های مهارتی در جامعه و تغییرات سریع تکنولوژی در دنیای کنونی، گفت: متأسفانه بحث آموزش‌های مهارتی آنچنان که باید، در جامعه جدی گرفته نشده است و این نیازمند همکاری و توجه بیش از پیش رسانه‌ها به امر آموزش های مهارتی در جامعه کنونی است.

وکالتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه صنایع گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با تعامل و همکاری با صنایع استان در قالب ایجاد مراکز جوار صنعت، به توسعه مراکز آموزشی در استان پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش در محل و توسط خود صنایع برای بهره‌وری نیروی کار ماهر، اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز