شهردار تبریز:

رفع حاشیه نشینی نیازمند تغییر در قوانین کشوری است/احداث هزار واحد جدید در بافت حاشیه نشین تبریز

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۳:۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۴۴۳۹
رفع حاشیه نشینی نیازمند تغییر در قوانین کشوری است/احداث هزار واحد جدید در بافت حاشیه نشین تبریز
شهردار تبریز حل معضل حاشیه‌نشینی را نیازمند تغییرات اساسی در قوانین کلی کشور دانست و گفت: با این وجود سعی داریم از قوانین موجود به نحو احسن استفاده کرده و در مدت مسئولیت خود بخشی از این مشکل را برطرف سازیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر  در حاشیه جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز که با موضوع حاشیه‌نشینی برگزار شد، با بیان اینکه در پی حل مشکل حاشیه نشینی در سطح کلان کشوری هستیم، افزود: قوانین و بخشنامه‌های موجود در کل کشور موجب شده گام‌های اساسی در ساماندهی حاشیه نشینی برداشته نشود، از این رو در پی تدوین تعدادی بخشنامه و قوانین از طریق نمایندگان محترم مجلس هستیم تا به صورت مصوبه مجلس و دستورالعمل هیات وزیران ابلاغ شود.

ایرج شهین‌باهر برداشتن گام بزرگ در رفع حاشیه نشینی را با با بخشنامه‌ها، قوانین و اختیارات استانی ناممکن دانست و گفت: هر چند شهرداری تبریز وظیفه اصلی ساخت و ساز را بر عهده ندارد ولی از محل منابع خود در حال احداث یک هزار واحد در شمال تبریز و شهرک اندیشه است.

شهردار تبریز تصریح کرد: تلاش ما آماده سازی واحدهایی در راستای جابجایی و ساماندهی ساکنین این بافت های حاشیه نشین است.

او از وجود ۱۰۰ هزار واحد مسکن حاشیه‌نشین و بدمسکن در بافت حاشیه نشین تبریز خبر داد و گفت: تا زمانی که ۱۰۰ هزار واحد در بافت حاشیه نشین نوسازی و احداث نشود، کماکان با معضل حاشیه نشینی مواجه هستیم.

ایرج شهین‌باهر با تاکید بر لزوم مشارکت و پای کار آمدن دولت در رفع این مشکل، تصریح کرد: سیاست‌های شورای شهر و اراده شهرداری تبریز برای حل این مشکل کافی نیست و نیازمند تغییراتی در قوانین دولتی هستیم به گونه‌ای که دولت پای کار بیاید و بتوانیم از این منابع استفاده کرده و به صورت حجیم و اساسی بحث حاشیه نشینی را حل کنیم.

شهردار تبریز از اجرای ۵ کیلومتر پله گذاری در مناطق حاشیه نشین خبر داد و افزود: در هر حال شهروندانی در این مناطق  زندگی می‌کنند و ما به کرامت انسانی اعتقاد داشته و تلاش داریم این شهروندان حداقل به راحتی رفت و آمد کنند.

او با بیان اینکه این اقدامات مسکن بوده و درمان اساسی نیست، گفت: حال که نمی‌توانیم به طور اساسی مشکل حاشیه نشینی را برطرف سازیم، حداقل می توان وضع موجود را برای زندگی آسوده تر مطلوب کرد.

ایرج شهین‌باهر در پایان خاطرنشان کرد: پس از سالها تجربه در حوزه شهرسازی معتقدم برای رفع حاشیه نشینی، نیازمند تغییر در قوانین موجود و ایجاد ارزش افزوده در این مناطق هستیم و کاری کنیم که سرمایه گذاری‌های کلان در آن ها صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز