معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

کارآمدسازی بافت‌های شهری به جای افزایش حریم شهرها

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۳:۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۴۹۷۷
کارآمدسازی بافت‌های شهری به جای افزایش حریم شهرها
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر کارآمدسازی بافت‌های شهری به جای افزایش حریم شهرها تأکید کرد و گفت: توسعه شهرها مولفه‌های زیادی دارد و این امر نباید بر اساس امیال شخصی یا منافع شهرداری‌ها صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان، درخصوص موضوع افزایش حریم شهر سراب، گفت: با توجه به اینکه نرخ رشد جمعیت در این شهر صفر است، افزایش حریم شهر هیچ منطقی ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش حریم شهر، کمکی به متعادل شدن قیمت مسکن نمی‌کند، افزود: این موضوع تابع مولفه‌های مختلفی است و باید در این خصوص کارشناسی دقیق صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه حریم شهرها مولفه‌های زیادی دارد، افزود: در شرایطی که کاربری‌های حریم فعلی شهر سراب محقق نشده، افزایش حریم منطقی نیست و به جای آن می‌توان کاربری‌های فعلی را با رویکرد عادلانه و به نفع مردم، کارآمدسازی کرد.

وی از مشاور طرح توسعه و عمران جامع شهر سراب خواست تا ضمن بازنگری در طرح پیشنهادی، چهار گزینه را به کارگروه امور زیربنایی استان ارائه کند تا پس از بحث و بررسی کارشناسی، یکی از گزینه‌های موجود انتخاب شود.

در این جلسه همچنین موضوع بازنگری نقشه حریم شهر خواجه مطرح و پس از بحث و بررسی، مقرر شد دفتر فنی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی با رعایت سند ابلاغی پهنه‌بندی حریم شهرها و با لحاظ اصول فنی، نقشه حریم اصلاحی این شهر را تهیه و به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی ارسال کند.

همچنین پرونده‌های مربوط به ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و موضوع امکان‌سنجی، مکان‌یابی و طراحی شهرک گردشگری ورزقان مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما