استاندار آذربایجان شرقی:

به‌رغم کاهش بارندگی‌ها وضعیت دریاچه ارومیه مساعد است

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۸:۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۸۳۰۳
به‌رغم کاهش بارندگی‌ها وضعیت دریاچه ارومیه مساعد است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال به‌رغم کاهش بارندگی‌ها در مقایسه با سال آبی گذشته و همچنین افزایش دمای هوا، وضعیت دریاچه ارومیه مساعد است که البته باید به این میزان بسنده نکرده و تلاش‌های خود را برای احیای کامل نگین آذربایجان به کار گیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با قدردانی از تلاش دستگاه‌های مسئول برای تثبیت وضعیت و احیای این دریاچه، اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم یکی از نگرانی‌های جدی مردم استان، تهدید خشک شدن دریاچه ارومیه بود و با دستور رئیس جمهور در نخستین جلسه هیأت دولت، اهتمام جدی برای احیای این دریاچه شکل گرفت.

پورمحمدی با بیان اینکه خشکی دریاچه ارومیه، تهدیدی جدی برای مردم و زیست‌بوم منطقه است، افزود: میزان بارندگی‌ها در سال 91 نیز همانند سال 98 بود، اما در آن مقطع دریاچه ارومیه روزبه‌روز به سمت خشک شدن پیش می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بارندگی‌های مناسب سال گذشته، دولت نیز اقدامات ارزشمندی برای تثبیت وضعیت دریاچه انجام داده که انتظار می‌رود با تخصیص کامل اعتبارات و تسریع در تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، شاهد احیای کامل این زیست‌بوم طبیعی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز