دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی تأکید کرد:

اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهر جدید سهند

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۴:۳۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۰۲۸۹
اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهر جدید سهند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهر جدید سهند با توجه به حجم بالای مهاجرت و ساخت 38 هزار واحد مسکن مهر در آن، زمینه‌ای برای آسیب‌های اجتماعی است، افزود: این موضوع اهمیت مراقبت و پیشگیری از بروز آسیب‌ها بویژه مقابله با اعتیاد را دو چندان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رضا استادرحیمی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسکو، با اشاره به اینکه شهر جدید سهند به عنوان سرریز جمعیت شهر تبریز مطرح است، افزود: مسئولان دستگاه‌های مسئول باید اهتمام جدی نسبت به مدیریت آسیب‌های اجتماعی در این شهر داشته باشند.

وی با اشاره به موثر بودن آموزش در بالا بردن آگاهی و تغییر نگرش جوانان نسبت به مضرات مصرف مواد مخدر، گفت: افزایش مهارت‌های زندگی و مهارت حل مسأله، شناخت ارزش‌های فردی و اجتماعی و تقویت فعالیت‌های جایگزین برای افراد در معرض خطر از جمله مهم‌ترین شیوه‎‌های پیشگیری از اعتیاد است.

استادرحیمی با اشاره به شیوع کرونا در کشور بر لزوم تداوم برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و اظهار داشت: کلیه فعالیت‌های پیشگیرانه و آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از بستر فضای مجازی باید ادامه یابد.

 

نظر شما