معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز:

۳۲۰ پروژه عمرانی در تبریز در حال اجرا است

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۱:۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۳۵۱۳
۳۲۰ پروژه عمرانی در تبریز در حال اجرا است
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با تأکید براینکه هم اکنون ۳۲۰ پروژه عمرانی در حال انجام است، گفت: هم اکنون ۳۲۰ پروژه عمرانی فعال جاری و یا در مرحله شروع عملیات اجرایی در شهر تبریز موجود است که از این تعداد بیش از ۲۵ پروژه در اشل بزرگ مقیاس لحاظ می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین اسحقی با اعلام این خبر افزود: پروژه هایی همچون ساماندهی مقبره الشعرا، دفع آب های سطحی، پل روگذر ارتش آزادی، پل همسان کابلی وآسفالت ریزی اساسی در نقاط مختلف شهر در حال حاضر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در خصوص  پروژه آسفالت بنا داریم تا پایان سال ۳۵۰ هزار تن اسفالت در معابر شهر تبریز توزیع شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار تن که حدود ۲۰ درصد آن است، محقق شده و طبق برنامه زمانبندی در ۱۵۰ نقطه شهر روکش و بیش از ۱۰۰۰ محل اقدام به لکه گیری وسیع صورت گرفته است.  

اسحقی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت اصول و ضوابط فنی در ساخت اولیه اتوبان پاسداران که توسط ارگانی غیر از شهرداری تبریز اجرا شده است، شاهد ضعف اساسی و عدم کفایت باربری سازه مسیر هستیم  که معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز طی سالهای گذشته و با در نظر گرفتن شرایط ترافیکی مسیر با قطعه بندی و فاز بندی و اولویت بر اساس شدت خرابی، اقدام به اصلاح سازه مسیر نموده است که هزینه بسیار سنگینی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: از این رو برای تقلیل هزینه های سرسام آور اصلاح سازه با توجه به کم بودن شدت خرابی، برای بخشی از مسیر از شیوه جایگزین و اصلاح سطحی مسیر استفاده شده است که متاسفانه به دلیل پیشروندگی خرابی جان مسیر باز شاهد نشست موضعی در بخشی از مسیر هستیم که برای تسهیل ترافیک و حفظ ایمنی تردد همشهریان، معاونت فنی و عمرانی اقدام به اصلاح این معایب کرده است.

معاون شهردار تبریز افزود: برای حل ریشه ای این مشکل در صورت تامین بودجه معاونت فنی و عمرانی امادگی اصلاح اساسی معایب سازه ای را در بازه زمانی یکساله داریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز