رییس اداره نظارت بر توسعه و نگهداری فضای سبز عون بن علی خبر داد:

پیشگیری از آتش سوزی احتمالی علف های هرز در تفرجگاه عون بن علی تبریز

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۰۶:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۴۴۸۲
پیشگیری از آتش سوزی احتمالی علف های هرز در تفرجگاه عون بن علی تبریز
رییس اداره نظارت بر توسعه و نگهداری فضای سبز عون بن علی از پیشگیری از آتش سوزی احتمالی علف های هرز در تفرجگاه عون بن علی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا رنجبرپور با بیان اینکه براساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی، تابستان گرم، پیش رو داریم، گفت: با توجه به حجم بالای بارش های بهاره و گسترش پوشش گیاهی در تفرجگاه کوهستانی عینالی، با نزدیک شدن به تابستان پوشش گیاهی موجود رو به خشکی می‌رود که طبق برنامه ریزی جهت پیشگیری از آتش سوزی احتمالی حاشیه زنی و دفع علف های هرز توسط پیمانکاران فضای سبز عینالی در حال انجام است وکپسول های آتش خاموش کن نیز توسط پیمانکاران نواحی ۱۳ گانه عینالی تهیه شده است.

رنجبرپور در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط سایر واحدهای سازمان تصریح نمود: با همکاری سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز ایستگاه ثابت در عینالی ایجاد و تجهیز شده همچنین موتورهای سیار حمل کپسول نیز در این ایستگاه مستقر می باشد و از چند ماه گذشته طی دوره های متعدد کلاس های آموزشی و مانور برای سبزبانان و نیروهای حفاظت فیزیکی در عینالی برگزار شده است.

وی جنگل کاری عینالی را حاصل زحمات چندین ساله و امانتی در اختیار کارگزاران عینالی و مردم دانست و افزود: آتش سوزی جنگل ها و مراتع چه منشا طبیعی و چه انسانی داشته باشد، یک خطر اکولوژیکی محسوب و منجر به خسارات جبران ناپذیری می شود که رعایت نکات ایمنی از سوی  شهروندان و گردشگران هنگام مراجعه به دامان طبیعت راهکاری مناسب برای پیشگیری و کاهش آتش سوزی است.

رنجبرپور در پایان با تشکر از کوهنوردان و شهروندان دوستدار طبیعت در همکاری با کارگزاران عینالی گفت: امیدواریم در آینده نیز با همکاری شهروندان و گردشگران همچون سال های قبل شاهد آتش سوزی در این عرصه ها نباشیم. همشهریان در صورت مشاهده آتش سوزی سریعاً با شماره ۱۲۵ و شماره  ۰۴۱۳۲۳۵۵۶۰۷ تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز