استاندار آذربایجان شرقی:

بهره‌برداری از ۶۸ پروژه مهم استان در سال جاری/ دستگاه‌ها پروژه جدید شروع نکنند

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۰۹:۲۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۵۱۲۳
بهره‌برداری از ۶۸ پروژه مهم استان در سال جاری/ دستگاه‌ها پروژه جدید شروع نکنند
استاندار آذربایجان شرقی از تکمیل و بهره‌برداری ۶۸ پروژه مهم استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: اولویت اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان است و بر این اساس پیش از تکمیل این پروژه‌ها هیچ یک از دستگاه‌های دولتی، حق اجرای پروژه جدید و جذب نیرو نداشته و با تمام توان باید برای حفظ وضعیت موجود تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، بر ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی، گفت: کمبود منابع مالی دولت به دلیل قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت از جمله موضوعاتی است که ضرورت این امر را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی، شیوع بیماری کرونا و ضرورت مقابله بی‌امان برای ریشه‌کن کردن آن را از دیگر دلایل مشکلات مالی دولت برشمرد و گفت: این موضوع در حال حاضر اصلی‌ترین اولویت دولت است.

استاندار آذربایجان شرقی از افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های استان در سال جاری نسبت به سال گذشته و در مقایسه با استان‌های دیگر خبر داد و افزود: شرایط ایجاد شده در کشور به دلیل بیماری کرونا، مانع طرح بودجه و رایزنی‌های نمایندگان استان برای افزایش سهم استان از بودجه کشور شد.

پورمحمدی با انتقاد از عدم تناسب بودجه استان با جمعیت و سایر شاخص‌های توسعه‌ای، گفت: پنج درصد جمعیت کشور در آذربایجان شرقی ساکن هستند؛ ولی بودجه استان کمتر از پنج درصد بودجه کشور است که امیدواریم این نسبت در بودجه سال آینده و با تلاش نمایندگان استان متعادل‌تر شود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت اجتماعی و میزان سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در استان، افزود: باید به فکر تعریف منابع درآمدی جدید در استان باشیم وگرنه با اعتبارات فعلی، وضعیت چندان مطلوبی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها نخواهیم داشت.

در این جلسه روسای کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی و کمیته‌های آفندی و تحقیق و پژوهش نیز به تبیین اهداف و اولویت‌های خود در سال جاری پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز