رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

اصرار داشتیم هیچ پروژه عمرانی در بحران کرونا متوقف نشود

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۰:۵۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۶۲۵۶
اصرار داشتیم هیچ پروژه عمرانی در بحران کرونا متوقف نشود
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم افتتاح سایت مدیریت پسماند بیمارستان الزهرا (س)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و قدردانی از کادر درمان اظهار کرد: امسال تمامی پروژه‌ها را به نام شهدای سلامت افتتاح خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی،  بیان کرد: کشورمان و وزارت بهداشت و درمان گاه با بحران‌هایی روبه‌رو می‌شوند، اما به هنگام مواجهه با یک بحران نباید ذهنمان را تنها بر روی آن بحران متمرکز کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به دنبال استاندارد سازی بیمارستان‌ها هستیم، گفت: زمان افتتاح بیمارستان الزهرا (س) به ازای هر 25 متر مربع یک تخت وجود داشته است، اما الان استاندارد ما برای مراکز آموزشی این چنینی حدود 120 متر مربع و حدود شش برابر است.

 دکترصومی تاکید کرد: اگر از بیمارستان استاندارد صحبت می‌کنیم، باید مدیریت پسماند و تمام موارد دیگر هم استاندارد باشد، به این معنی که باید بتوان در جایی که مدیریت پسماند انجام می‌شود، بدون نگرانی غذا هم خورد و همه جای بیمارستان تمیز و مرتب باشد.

 وی در ادامه باقدردانی از عوامل بیمارستان الزهرا (س) برای ساخت سایت مدیریت پسماند این بیمارستان، اظهار کرد: از کسانی که در این مسیر تلاش کردند، سپاسگزارم و خوشحالم که در چنین ایامی این کار بزرگ را سامان دادند.

 وی متذکر شد: در طرح‌های توسعه‌ای یا هر جای دیگر که با مدیریت منابع مواجه شدیم، هیچ جا پول کادر را هزینه نکردیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه با تاکید بر ضرورت عدم دخالت بخش‌های نظارتی در امور اجرایی خاطرنشان کرد: وظیفه سیستم نظارتی مچ گیری نبوده و باید به اصلاحات و متضرر نشدن مردم کمک کند و صرف گزارش دادن و بستن جایی، کافی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه الان تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس، استفاده ماسک است، گفت: کرونا در حال گسترس  بوده و از شما می‌خواهیم به ما کمک کنید، روزهای آتی روزهای سختی برای حوزه سلامت خواهد بود.

 گفتنی است طی مراسمی سایت پسماند بیمارستان الزهرا(س) تبریز با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افتتاح شد. عملیات ایجاد این سایت در زمینی به مساحت ۱۲۰ متر مربع از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و با کار شبانه روزی وبا اعتبار بالغ بر ۵۴۰ میلیون تومان و اتوکلاو آن با ظرفیت 1000 لیتر، اتوماتیک و دارای خرد کن مجزا، مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز