هشدار استاندار در خصوص پیری جمعیت آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۷:۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۲۰۰۲۸
هشدار  استاندار در خصوص پیری جمعیت آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی، نسبت به کاهش نرخ رشد جمعیت استان و امکان مواجهه استان با پدیده پیری جمعیت در سال‌های آتی هشدار داد و گفت: متاسفانه میزان رشد جمعیت در استان بسیار پایین تر از متوسط کشوری است و موضوعاتی همچون مهاجرفرستی استان نیز بر این مشکلات دامن خواهد زد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه سلامت استان که با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان بیمه سلامت کشور برگزار شد با تاکید بر اهمیت این کارگروه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مهم استان گفت: این کارگروه از جمله کارگروه‌های بسیار مهم در ذیل شورای برنامه‌ریزی است که جلسات آن به صورت مستمر و با حساسیت ویژه در استان برگزار می‌شود.

وی با تبیین دستاوردهای مهم دولت در بخش بیمه سلامت و نظام بهداشت و درمان گفت: عملکرد مجاهدانه مدافعان سلامت در ماه‌های گذشته بسیار مهم‌تر از سایر ادوار بوده که بدون شک تلاش‌های ایثارگونه این عزیزان در تاریخ ثبت خواهد شد‌.

وی بیماری کرونا را امتحانی بزرگ در پیش روی نظام و مردم ایران نیز قلمداد کرد و افزود: بدون شک با عنایات الهی و همکاری مردم از این امتحان بزرگ الهی نیز در آینده نزدیک و با سربلندی عبور خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ابراز کرد: به اذعان دوست و دشمن،برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در کشور بسیار خوب بوده و سازمان بهداشت جهانی نیز عملکرد کشورمان در مقابله با این بیماری منحوس را موفق ارزیابی کرده است.

پورمحمدی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول موظف به همکاری همه‌جانبه با دانشگاه علوم پزشکی برای ریشه کن کردن بیماری کرونا هستند.

پورمحمدی همچنین خواستار ایجاد دبیرخانه سلامت در تمامی ادارات و اجرای سند جامع مقابله با بیماری‌های واگیر در استان شد.

 

نظر شما