شهردار تبریز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان؛

صیانت ۷هزارمیلیاردتومان از سرمایه شهر، نتیجه تعامل دستگاه قضا و شهرداری تبریز

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۹:۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۰۶۳۰
صیانت ۷هزارمیلیاردتومان از سرمایه شهر، نتیجه تعامل دستگاه قضا و شهرداری تبریز
شهردار تبریز صیانت ۷هزار میلیاردتومان از سرمایه شهر را نتیجه تعامل دستگاه قضا و شهرداری تبریز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر  در دیدار مدیران شهرداری تبریز با رئیس کل داگستری آذربایجان شرقی، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: مجموعه دادگستری استان در ۳سال گذشته به موضوعات شهرداری نگاه ویژه ای داشته و در دفاع از بیت المال و احقاق حقوق شهروندان، به شکلی ویژه از مجموعه مدیریت شهری حمایت کرده است.

او اعلام کرد: در دوره اخیر مدیریت شهری تبریز، به ارزش ۴هزار میلیاردتومان پرونده قضایی از هدررفت بیت المال و سرمایه شهر جلوگیری و بیش از ۳هزارمیلیاردتومان از املاک شهرداری عودت داده شده است که در مجموع صیانت از ۷هزار میلیاردتومان از سرمایه شهر، بیانگر تعامل ویژه دستگاه قضا و شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز با بیان اینکه در هیچ دوره ای از مدیریت شهری و دادگستری به اندازه ۳سال اخیر تعامل و همدلی بین این دونهاد وجود نداشته است، افزود: در این مدت، خروجی اکثریت پرونده های مطروحه مرتبط با شهرداری به نفع شهرداری بوده که نشانگر حساسیت دادگستری به موضوع صیانت از بیت المال و همکاری دو دستگاه است.

ایرج شهین باهر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضعف قوانین شهرداری ها در حوزه های مختلف یادآور شد: بیش تر قوانین شهرداری ها که در گذشته تصویب شده، امروزه پاسخگو نبوده و نیازمند به روز رسانی است.

او کاهش تعداد پرونده های ورودی از سوی شهرداری تبریز به دستگاه قضا را یکی از اولویت های مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در گذشته، حوزه عمران بیش ترین پرونده ها را به خود اختصاص داده بود که سعی کردیم با اقداماتی قانونمند و کنار گذاشتن برخی تبصره ها، پرونده های این حوزه را به میزان چشمگیری کاهش دهیم.

به گفته شهردار تبریز، در طول ۳سال گذشته از هرگونه ترک تشریفات در حوزه های مختلف خودداری شده و امسال از کل بودجه عمرانی شهرداری، تنها ۱۵۰میلیون تومان ترک تشریفات صورت گرفته است و این در مقایسه با گذشته، رقمی بسیار پایین و امیدوار کننده به شمار می آید.

او مبارزه با فساد  ایجاد شفافیت را اصلی ترین و محوری ترین رویکرد دوره فعلی مدیریت شهری تبریز عنوان کرد و افزود: انتشار مناقصه ها و نتایج آن در وب سایت رسمی شهرداری، ساماندهی تجمیع آرا ماده ۱۰۰ و الکترونیکی شدن پرونده های شهرسازی از جمله اقدمات انجام یافته در حوزه شهرسازی برای پیشگیری از فساد و ارتقا شفافیت مالی و اداری است.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه مبارزه با فساد هزینه بسیار زیادی دارد، گفت: حمایت همه جانبه دستگاه قضا از شهرداری تبریز و توجه ویژه به حفظ بیت المال ما خدمت گزاران مردم را بیش از پیش دلگرم و برای تداوم این روند امیدوار می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز