شهردار تبریز:

نقش ویژه شهروندان در موفقیت برنامه‌های مدیریت شهری/ برنامه‌ریزی برای کاشت ۳۰۰ هزار اصله درخت در پاییز

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۰:۵۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۴۱۶۷
نقش ویژه شهروندان در موفقیت برنامه‌های مدیریت شهری/ برنامه‌ریزی برای کاشت ۳۰۰ هزار اصله درخت در پاییز
شهردار تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر تمیز ایران گفت: نقش شهروندان در موفقیت برنامه‌های مدیریت شهری و پاکیزگی شهر تبریز ویژه و مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر طی گفت و گویی، اظهار کرد: برای چندمین سال متوالی شهر تبریز به عنوان پاکیزه‌ترین شهر ایران، شهر بدون معتاد متجاهر و بدون گدا انتخاب شد که این موفقیت در سایه همراهی و همکاری مردم محقق شده است.

او با بیان اینکه شهروندان باید در مدیریت شهری کمک حال مدیران و مجموعه شهرداری باشند، ادامه داد: تمیز نگه داشتن شهر و کمک به حفظ فضای سبز از مهمترین زمینه‌های همکاری مردم با مدیریت شهری است.

ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در موضوعات مختلف همچون مقابله با شیوع ویروس کرونا فراتر از تکالیف خود عمل کرده است، ابراز داشت: با اینکه مدیریت واحد شهری تحقق نیفتاده است ولی شهرداری تبریز به وظایف خود به خوبی عمل کرده و حتی وظایف سایر دستگاه‌ها را نیز در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد.

شهردار تبریز با اشاره به برنامه‌های شهرداری تبریز طی سال ۹۹ گفت: امسال شهرداری تبریز در بسیاری از حوزه‌ها فعالیت خود را چندین برابر کرده و به عنوان نمونه در حوزه فضای سبز و درختکاری اقدامات بزرگی انجام شده است.

او سپس با بیان اینکه گسترش فضای سبز تبریز ضروری است چراکه در تبریز با فقر فضای سبز روبه هستیم، افزود: در طول تاریخ تبریز ۱ میلیون اصله درخت وجود داشت که امسال شهرداری تبریز تصمیم گرفت طی یک سال ۱ میلیون اصله درخت دیگر نیز بکارد و در این راستا ۳۰۰ هزار اصله درخت در ماه های ابتدایی سال کاشته شد و طبق برنامه، ۳۰۰ هزار اصله نیز در پاییز و ۴۰۰ هزار اصله نیز در اسفند ماه کاشته می‌شود.

ایرج شهین باهر گفت: توسعه پارک‌های محله‌ای دیگر اولویت ما در سال جاری است و تاکنون ۳۴ پارک افتتاح کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم این تعداد را در سال جاری به ۶۰ پارک محله‌ای برسانیم. همچنین عملیات پارک بزرگ، پارک باغشمال و پارک سلامت نیز درحال انجام است.

شهردار تبریز ادامه داد: ساماندهی معابر شهری نیز دیگر رویکرد ما در سال ۹۹ است که به همین منظور ۱۱۰ هزار تن از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت اساسی در خیابان‌ها و معابر شهر آسفالت ریزی انجام شده است.

او اظهار داشت: چندین مگاپروژه که بالای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند طی سال جاری در تبریز اجرا می‌شوند که می‌توان به متروی تبریز و پروژه ولایت اشاره کرد.

او از متروی تبریز به عنوان مهمترین پروژه شهرداری تبریز یاد کرد و گفت: ما در این چند سال اخیر به اندازه ۱۵ سال گذشته به پروژه مترو پول تزریق کرده‌ایم و خط یک نیز تا ایستگاه آخر مسافر جابه جا می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز