مدیرکل بهزیستی استان :

برقراری مستمری برای ۱۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزستی آذربایجان شرقی/ پیری چالش مهم بهزیستی

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۵:۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۷۶۷۷
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از برقراری مستمری برای ۱۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزستیاستان خبر داد و گفت: ۱۱ درصد از افراد تحت پوشش نیز در نوبت هستند و ما پیگیر برقراری مستمری آنها هستیم.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،فرگل صحاف، در جمع خبرنگاران افزایش جمعیت سالمند در استان را از چالش های مهم حوزه بهزیستی برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ هزار سالمند در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار سالمند دارای معلولیت هستند و از خدمات بهزیستی بهره می برند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ماده مرکز ۱۶ ویژه‌ی بانوان کنار مرکز ماده ۱۶ در استان، گفت:کمپ ویژه‌ی بانوان به زودی در این محل به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از سال ۹۷ و ۹۸، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون توسط شورا برای این پروژه تخصیص یافته بود ولی تنها ۳۰ درصد این پروژه پیشرفت داشت.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص معلولیت های قبل از تولد در سالم سازی جامعه، از انجام مشاوره ها و آزمایش های ژنتیک در این راستا خبر داد و افزود: پارسال ۵ هزار نفر با اعتباری افزون بر  ۱۳ میلیارد ریال در این طرح  غربالگری شدند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هم اکنون تعداد ۷۴ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی در زمینه اعتیاد در استان فعالیت دارند  و سال گذشته با صرف اعتبار هفت میلیارد ریالی، ۲۵ هزار نفر از اداره کل خدمات گرفتند.

صحاف،  از فعالیت ۱۶۴ مرکز دولتی و خصوصی در زمینه حل مشکلات خانوادگی خبر داد و گفت: تعداد ۱۳۲ مرکز تخصصی نیز به منظور ارائه خدمات به جامعه هدف مشغول هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز