تأکید دادستان آذربایجان شرقی بر لزوم ضربه زدن به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۸:۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۹۴۸۹
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی بر لزوم شناسایی و ضربه زدن به اموال و بنیان های اقتصادی  قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر تأکید کرد و ازاین اقدام به عنوان راهکار موثر و مناسب برای مبارزه با مواد مخدر نام برد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در جلسه با رییس و مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی تصریح کرد: این مهم باید در اولویت برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار بگیرید و با قاطعیت با هر گونه منابع و گردش مالی نامشروع قاچاقچیان و عوام تولید و توزیع مواد مخدر درجامعه برخورد شود.

وی با اشاره با آسیب و زیان های اجتماعی،‌ روانی و امنیتی مواد مخدر بیان کرد: این بلای خانمان سوز سر منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است که علاوه بر هزینه های سنگین به جامعه، بسیاری از جوانان کشور را معتاد و سرنوشت آنان را به تباهی می کشد.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت تبریز که به گفته وی از نظر اعتیاد شهر بدون معتاد متجاهر شناخته می شود از مسوولان ستاد مبارزه خواست با حساسیت نسبت به گزارش های محلی در باره تجمع و اتراق برخی از معتادان در حاشیه های شهر اقدام و برخورد کنند.

وی همچنین بر شناسایی و انهدام فعالیت های زیر زمینی و کارگاه های تولید و توزیع مواد مخدر تأکید کرد.

علیلو در باره  مرکز ماده 16 تبریز گفت: این مرکز یکی از مراکز مهم و تاثیرگذاری برای جمع آوری و بازتوانی معتادان است که لازم است ظرفیت های ان مورد توجه قرار گیرد و همه دستگاه ها به ویژه خیرین نسبت به برنامه های توسعه آن کمک کنند.

وی خبر داد: با توجه به تجربه خوب این مرکز در جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر و معابر مشابه آن برای جمع آوری و نگهداری زنان معتاد در دست ساخت و تجهیز است.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه بر  ضرورت اجرا و استمرار طرح های فنی و کارشناسی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تأکید کرد.

 

 

 

نظر شما