به مناسبت هفته ازدواج ؛

افتتاح موسسه مردم نهاد امید گستران سهند آذرشهر

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۰:۴۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۱۳۶۵
افتتاح موسسه مردم نهاد امید گستران سهند آذرشهر
موسسه مردم نهاد امید گستران سهند آذرشهر با حضور معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آذرشهر و معاون فرماندار شهرستان آذرشهر افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیزاده معاون فرماندار شهرستان آذرشهر در این آیین  با اشاره به اینکه کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی مهمترین هدف و مسئولیت سازمانهای مردم نهاد است گفت: استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و شناسایی و استفاده از توان خیرین در بهبود آسیب های اجتماعی، سیاست و هدف گذاری فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان آذرشهر است.

او بیان کرد: سمن های مردم نهاد می توانند در مسیر مبارزه با آسیب های اجتماعی به یکی از نهادهای ارائه دهنده خدمات تبدیل شوند، بسیاری از تشکل های اجتماعی به صورت مستقیم خدمات متنوعی به جامعه هدف ارائه می دهند.

تقی زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به نقش سمن های مردم نهاد در مبارزه با آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد : تشکل های اجتماعی با قدرت نظارت خود می توانند نقاط ضعف جامعه را شناسایی و در مسیر رفع آنها در راستای بهبود وضعیت عدالت اجتماعی و اقتصادی گام بردارند.

وی ابراز کرد: آگاهانه بودن مشارکت اعضای تشکل های مردم نهاد مهمترین ویژگی سمن های مردمی است، مردمی بودن و برخواسته شدن از حس مسئولیت پذیری رمز تداوم اقدامات تشکل های مردم نهاد است.

معاون فرماندار شهرستان آذرشهر گفت: ظهور سازمان های مردم نهاد به دلیل وجود برخی مشکلات و نیازهای اجتماعی در جامعه و کمک به دولت در پر کردن نقاط شکاف است.

سیروس علیزاده رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آذرشهر در آیین افتتاح این تشکل مردم نهاد گفت: حضور سمن ها یا سازمان های مردم نهاد در جامعه یاری رسان اداره ورزش و جوانان و مردم است و می تواند نقش ارزشمندی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

به گفته او، سمن ها در زمینه آسیب های اجتماعی، توان بخشی، محیط زیست، امور بشر دوستانه و نظایر آن فعالیت می کنند و با رویکرد اجتماع محور، مشارکت طلبی از گروه هدف را شیوه کار خود قرار داده و مردم را در تصمیم گیری برای مسائل مربوط به خود سهیم می کنند.

علیزاده با اشاره به این که از سویی مشارکت، موجب ارتقای سطح آگاهی اجتماعی و فرهنگی می شود، در پایان تاکید کرد: با توجه به آن چه که گفته شد، سازمان ها و نهادهای مردمی، با افزایش روحیه و انگیزه مسئولیت پذیری در افراد جامعه، می توانند زمینه و بستر لازم را برای حضور مردم در تمامی مراحل مربوط به تصمیم گیری و اجرای آن فراهم کنند و بدین ترتیب جامعه را به سمت سلامت و دور بودن از آسیب ها سوق دهند.

او افزود : با افتتاح و آغاز به کار موسسه مردم نهاد امید گستران سهند تعداد تشکل های مردم نهاد تحت پوشش اداره ورزش و جوانان شهرستان آذرشهر در فعالیتهای مختلف به 8 تشکل افزایش یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز