استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم توجه به طرح جامع تهیه شده برای حریم آزادراه تبریز-سهند

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۷:۳۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۳۹۸۹
لزوم توجه به طرح جامع تهیه شده برای حریم آزادراه تبریز-سهند
آخرین وضعیت پروژه آزادراه تبریز- سهند در جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با تاکید بر اینکه این پروژه باید تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود، گفت: بر اساس صورتجلسه‌ای که امروز به امضا رسید، باقی‌مانده سهم دولت تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد و سرمایه‌گذار و پیمانکار نیز کارهای باقی‌مانده را در موعد مقرر تکمیل خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به طرح جامع تهیه شده برای حریم آزادراه تبریز-سهند تأکید کرد و گفت: بر اساس این طرح، پهنه‌های مختلفی از جمله پهنه فناوری، بیوتکنولوژی و گردشگری در مسیر طراحی شده و کسی خارج از این طرح نباید ساخت­وسازی در اطراف جاده انجام دهد که این موضوع شامل زمین‌های دولتی و خصوصی نیز می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ابراز امیدواری کرد با طراحی مسیر سلامتی و ورزش در کنار آزادراه، شاهد آزادراهی  نمونه، زیبا و امن باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور نیز در این جلسه با اشاره به مراحل پایانی پروژه آزادراه تبریز-سهند، گفت: وزارت راه تمامی تعهدات خود را تا پایان هفته انجام خواهد داد.

حبیب‌الله طاهرخانی درخصوص حفاظت از زمین‌های اطراف آزادراه نیز گفت: پهنه‌های طراحی شده در سه  حوزه شرکت عمران شهر جدید سهند، فرمانداری اسکو و شهرداری تبریز قرار دارد و وزارت راه و شهرسازی آماده است اقدامات لازم را برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز انجام دهد.

در این جلسه که رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر هم در آن حضور داشتند، روند اجرای پروژه راه‌آهن بستان‌آباد تا تبریز نیز بررسی شد.

 

نظر شما