دبیر شورای شهر تبریز:

مرکز دفن بهداشتی زباله های بیمارستانی، نقطه تمایز مدیریت پسماند تبریز با شهرهای دیگر

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۸:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۴۶۱۲
دبیر شورای شهر تبریز: راه‌اندازی مرکز دفن بهداشتی زباله های بیمارستانی و پرخطر، نقطه قوت و متمایز مدیریت پسماند تبریز نسبت به شهرهای دیگر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید نیکوخصلت در حاشیه بازدید از بزرگترین پروژه زیست محیطی تبریز با عنوان مرکز دفن بهداشتی پسماندهای شهری، اظهار داشت: این پروژه نقطه قوت و متمایز مدیریت پسماند تبریز خواهد بود که باعث می شود مشکل لندفیل و شیرابه های مشکل‌زا نداشته باشیم.

او با اشاره به این که این پروژه با همکاری خوب بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء و شهرداری تبریز اجرایی می شود، افزود: به عنوان عضو شورای شهر تبریز آرزومندم روزی تولید زباله توسط انسان به صفر رسیده و یا پسماند تولید شده در مبدأ تفکیک شود؛ در محل زندگی به خاک و یا به انرژی تبدیل شود و دیگر شاهد حضور ماشین‌های جمع آوری زباله برای انتقال پسماند در شهر نباشیم و به نوعی به کاهش ترافیک و هوای پاک و کاهش شیرابه و هزینه های لندفیل و حفظ خاک را شاهد باشیم.

دبیر شورای شهر تبریز با بیان اینکه این هدف ممکن است طی دهه‌های آینده در دنیا برای تمامی دولت ها همه گیر شود و از سوی مردم به شکل مطالبه ای جدی دنبال شود، افزود: باید در تبریز نیز تولید زباله را کاهش دهیم و به سمت " پسماند صفر" حرکت کنیم. امروزه نحوه برخورد با زباله در خصوص تولید و جمع آوری، روانشناسی اجتماعی، سطح اخلاق و توسعه یافتگی یک انسان را نشان می‌دهد.

نیکوخصلت ادامه داد: امروز دیگر جمع آوری آشغال و یا نریختن آشغال بر سطح خیابان هنر به حساب نمی آید و میزان هنر انسان ها در عدم تولید زباله محک می خورد. امروزه با آنالیز زباله های دهه های گذشته به راحتی به سبک زندگی و طرز رفتار و نگرش و سطح اخلاق جوامع گذشته پی می برند. ما باید در زمینه کاهش تولید پسماند، آموزش‌های مستمر به شهروندان بدهیم و حساسیت های فراوانی به وجود بیاوریم و منتظر نباشیم تا طبیعت همانند ویروس کرونا تغییر رفتارهایی ضربتی را در زمینه کاهش پسماند برای ما انسان ها تدارک ببیند.  

او از پیگیری شهرداری و شورای شهر تبریز برای استفاده از فناوری تولید انرژی برق از پسماند خبر داد و گفت: این موضوع باعث می‌شود طبیعت از شیرابه‌ها که به مثابه سمّ هستند، مصون بماند.

نیکوخصلت ادامه داد: مدیریت تصفیه شیرابه در سطح کلان در حال اجرا است و امیدواریم شیرابه پسماند کل تبریز و در آینده کل استان تصفیه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز