رئیس شورای شهر تبریز خواستار شد؛

درخواست از نمایندگان مجلس برای پیگیری مشکل کمبود آب تبریز

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۵۲۹۸
درخواست از نمایندگان مجلس برای پیگیری مشکل کمبود آب تبریز
رییس شورای شهر تبریز گفت: انتظار داریم موضوع انتقال آب به تبریز به صورت جدی از سوی نمایندگان مجلس و استانداری پیگیری شود تا شاهد رفع مشکل کمبود آب برای شهر و شهروندان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، شهرام دبیری در جلسه همفکری نمایندگان مجلس با اعضای شورای اسلامی شهر با اشاره به قطعی آب در مناطق مختلف تبریز گفت: اقدامات انجام یافته برای اجرای فاضلاب شهری تبریز قابل تقدیر بوده که شهرداری و شورای شهر نیز اقدامات مناسبی در این‌زمینه داشته است.

دبیری افزود: رینگ تبریز برای اتصال منابع آبی درحال انجام بوده و نیمی از آن به اتمام رسیده و مابقی نیز درحال اجرا است.

دبیری شورای شهر را مجلسی‌ برای شهر دانست و تاکید کرد:۳۴ وظیفه‌ برای شوراهای شهر تعیین شده که نظارت، تعیین قوانین و  تعیین شهردار جزو آن ها است و ۲۸ وظیفه نیز برای شهرداری تعیین شده است.

وی با اشاره به تصویب قانون مستقل شدن درآمد شهرداری ها از دولت گفت: در ابتدا شهرداری ها با تراکم فروشی درآمدزایی می‌کردند اما امرروز نیاز به اصلاح ساختار است تا سهم درآمدهای پایدار از ۲۰ درصد فعلی افزایش یابد تا شهرداری‌ها بیشتر از گذشته از تراکم فروشی فاصله بگیرند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در مجلس چندین سال است که درحال پیگیری  است.

وی با اشاره به وجود مدیریت واحد شهری در شهرهای بزرگ دنیا گفت: در دنیا شهرداری متولی امور شهری است اما در ایران اینگونه نیست.

دبیری با بیان اینکه رییس جمهوری با ایجاد مدیریت واحد شهری موافقت کرده است، گفت: تنها مشکل، مخالفت‌هایی از جانب وزیران بوده که مانع از ایجاد  آن شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر کمک‌های دولت در زمینه مترو و اتوبوسرانی در گذشته اظهار داشت: پیش از این اوضاع و بودجه درنظر گرفته شده خوب بود اما امروز بودجه‌ ها کاهش یافته که بر این اساس وضعیت مترو نسبتا خوب است اما اتوبوسرانی فرسوده شده که نمی‌توان اتوبوسی وارد کرد.

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در خصوص رفع حاشیه نشینی نیز شهرداری تبریز با ارائه تسهیلات مختلف اقدام به رفع حاشیه نشینی و سکونت در بافت فرسوده کرده که در بافت‌های حاشیه نشینی مجاز و بافت فرسوده عوارض پروانه اخذ نمی‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در برخی پروژه‌های شهری نیازمند واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی هستیم که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در این خصوص پیگیری های لازم را داشته باشند.

وی گفت: ساماندهی حاشیه نشینی نیازمند عزم‌جدی استانی و کشوری است.

دبیری اظهار داشت: ۳۶۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری تهاتر شده که نسبت به شهرهای دیگر کم است و باید در این زمینه کمکی از سوی نمایندگان مجلس انجام شود.

وی افزود: هرمقدار رفاه و آسایش مردم افزایش یابد رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی نیز افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز