استاندار آذربایجان شرقی:

ایران و آذربایجان به بزرگانی مثل استاد کریمی مراغه‌ای افتخار می‌کند

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۷:۳۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۸۰۴۸
ایران و آذربایجان به بزرگانی مثل استاد کریمی مراغه‌ای افتخار می‌کند
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از سال‌ها خدمات فرهنگی و هنری استاد کریمی مراغه‌ای، گفت: توسعه جوامع بیشتر از منابع و مواهب طبیعی، مدیون انسان‌های اندیشمند، صاحب‌نظر و هنرمندی چون استاد کریمی مراغه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در مراسم تجلیل از استاد حسین کریمی مراغه‌ای که پیش از جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شد، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که ایران و آذربایجان ما بزرگانی مثل ایشان را دارد.

وی با بیان اینکه زبان ما برای قدردانی از ایشان قاصر است، افزود: استاد کریمی را همه به خوبی می‌شناسند و با آثار و خدمات فرهنگی و هنری ایشان آشنایی دارند و امروز توفیق داریم که از ایشان تجلیل کنیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه هم در این مراسم، صداقت، تواضع، اخلاق و تدین را از ویژگی‌های شخصیتی استاد کریمی مراغه‌ای برشمرد و گفت: ایشان از نادر افرادی است که متجاوز از 300 هزار بیت شعر سروده و آثار ایشان در شعر طنز و شعر آئینی واقعا برجسته و قابل تقدیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه استاد کریمی مراغه‌ای یکی از استوانه‌های سترگ شعر و ادب ایران زمین است، افزود: گستره آثار و آفرینش‌های استاد به قدری است که در ادوار تاریخ با عظمت و بزرگی از ایشان یاد خواهد شد.

محمد محمدپور گفت: به واسطه جایگاه برجسته استاد کریمی مراغه‌ای، نشان درجه یک شعر آئینی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم این استاد بزرگوار می‌شود.

در این مراسم، لوح قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط استاندار آذربایجان شرقی به استاد حسین کریمی مراغه‌ای اهدا شد.

در این لوح، آمده است: آثار هنری استاد حسین کریمی مراغه‌ای در ‌شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور بررسی و به استناد متمم آیین‌نامه مصوب شورای عالی فرهنگی، ‌گواهینامه درجه یک در رشته شعر آئینی به ایشان اعطا می‌شود.‌

همچنین در این مراسم لوح تقدیر توسط استاندار آذربایجان شرقی تقدیم این شاعر بزرگ مراغه‌ای شد.‌

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز