معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز:

طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۰:۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۸۷۳۵
طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برگزار می شود
معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز از اجرای طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز با هدف ارتقای آگاهی سطح سلامت روانی و جسمانی و اجتماعی شهروندان و خانواده ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا موجی از استرس، ناامنی، اضطراب و ترس را در جامعه، خانواده‌ها و کودکان ایجاد کرده است، تصریح کرد: در همین راستا معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با برنامه‌ریزی‌های لازم  در صدد است تا  با اجرای طرح های مختلف  فرهنگی و اجتماعی در مراکز فرهنگی و فضای مجازی  موجب کاهش تبعات منفی شیوع ویروس کرونا  شود.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای خانواده‌ها در این شرایط و در دوران پس از کرونا بازنگری در کارکردهای خانواده و مهارت‌های مورد نیاز خانواده‌ها است که لازم است  با تدبیر و کسب مهارت‌های متعدد و عوارض اجتماعی و روانی کمتر این روزها را سپری نماییم.

معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز،  افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی و توسعه مشارکت  شهروندی و ارتقاء فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب های اجتماعی   را از دیگر اهداف طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی  در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اشاره به اینکه  این طرح در ۲مرحله اجرایی می شود افزود:  در مرحله نخست طرح توان افزاو توسعه ظرفیت های جامعه مدنی از طریق  برگزاری کارگاه آموزشی - مشورتی گروهی در مناطق دهگانه و فرهنگسرای بزرگ الغدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی  به مدت ۳۶ ساعت  تا پایان مرداد ماه برگزار خواهدشد. 

وی افزود: مرحله دوم این طرح  با  برگزاری نشست های آموزش و مشاوره ای انفرادی برای افراد در معرض آسیب که در کارگاه های آموزشی  مشورتی مرحله یک شرکت نموده اندادامه خواهد یافت .

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدی گفت:در شرایط فعلی جامعه متولیان فرهنگی و هنری باید دوشادوش مدافعان سلامت کشور  نقش خود را جهت ارتقا و نهادینه شدن آگاهی های شهروندی در خصوص سلامت به خوبی ایفا نمایند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت مراکز مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در این خصوص، گفت: ۳۹روانشناس در ۱۷ خانه سلامت و ۲۳ فرهنگسرای شهرداری تبریز با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده، تحکیم بنیان خانواده، اختلالات رفتاری، تربیت فرزند و... خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در پایان  با بیان  اینکه  ارتقای سطح سلامت روحی و روانی شهروندان از اولویتهای فرهنگی شهرداری است گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و با تغییر سبک در ارائه خدمات به دنبال از بین بردن فاصله ایجادشده بین مراکز فرهنگی و ورزشی با مخاطبان هستیم تا پل ارتباطی‌مان با خانواده‌ها حفظ شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز