رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

افتتاح ۸۱ طرح کشاورزی همزمان با هفته دولت در آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۵:۳۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۶۹۷۳
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همزمان با هفته دولت ۸۱ طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر یکهزار و ۲۳۰ میلیارد در آذربایجان شرقی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با وجود تحریم ها و شرایط سخت ناشی از کرونا در بحث کالاهای اساسی در بخش کشاورزی مشکلی نداشتیم.

وی گفت:  تامین گوشت و لبنیات از جمله چالش های جدی سازمان در طی سال گذشته بود به طوری که تحریم ها تاثیر مستقیمی در  تامین نهاده های دامی  داشت و در این خصوص با مشکلات عدیده ای روبرو شدیم اما با این وجود  با تلاش های صورت گرفته از سوی مرغداران و دامداران کمبودی در بازار به وجود نیامد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از جذب ۱۱۸میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی  به منظور نوسازی خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل خط اعتباری ضریب مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده که در واقع ۲۴ درصد بیشتر از سهم آذربایجان شرقی بوده است. 

وی افزایش سرمایه گذاری در بخش گلخانه ای را نیز یادآور شد و گفت: سرمایه گذاری در بخش گلخانه ای نیز در سال ۱۳۹۸ بیش از سال های گذشته بودهو شاهد افتتاح چندین گلخانه بزرگ در شهرستان های مختلف بودیم.

وی اقدامات صورت گرفته در خصوص احیای دریاچه ارومیه و تغییر کشت در حوزه آبریز این دریاچه را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کشت سیب زمینی و پیاز در حوزه دریاچه ارومیه کاهش یافته و محصولات جایگزین بویژه محصولات گلخانه ای و کلزا را در اولویت قرار دادیم تا در مصرف آب صرفه جویی شود. 

خبرنگار: بردباری

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز