معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع اداری ممکن است

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۹:۳۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۰۳۸۵
حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع اداری ممکن است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع دست و پاگیر اداری ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان مراغه، افزود: تسهیل در روند اجرا و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی باید رویکرد اصلی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باشد.

وی ادامه داد: برای این منظور، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز باید در جهت تسهیل در ارایه وام ها به واحدهای تولیدی و صنعتی اهتمام و عزم جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: حمایت از طرح های تولیدی، صنعتی و گردشگری در دستور کار دولت و دستگاه های اجرایی در آذربایجان شرقی و به ویژه مراغه است.

جهانگیری افزود: بخش خصوصی نیز در راستای نیل به اهداف تولید و اشتغال، فعالیت های مشروع تولیدی و اقتصادی داشته و از تجارت با تسهیلات ارایه شده پرهیز کنند.

فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: ادارات و مدیران شهرستانی موظف به حمایت از تولید و سرمایه گذاری و اشتغال هستند و در این مسیر باید گام بردارند.

سیدعلی موسوی حسینی افزود: مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه مراغه نیز با هدف حمایت از سرمایه گذاری و تولید در این شهرستان از سال ۹۷ فعال است.

وی ادامه داد: در این راستا ۵۷ جلسه اصلی و ۱۷ جلسه فرعی برای تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در این مرکز انجام شده است.

وی اضافه کرد: حاصل این جلسات و نشست ها با خبرگان و نخبگان این شهرستان، بررسی ۱۰۰ طرح تولیدی بوده که از این تعداد، موانع ۶۰ طرح مرتفع و ۱۷ طرح تولیدی نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

موسوی حسینی گفت: همچنین با تلاش های انجام شده تاکنون نیز ۱۵ واحد راکد تولیدی نیز به چرخه تولید و اشتغال باز گشته و فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کرده اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر طرح های بزرگ اشتغال آفرین و تولیدی از جمله طرح گاوداری یک هزار راسه، کشت و صنعت ظفر، کارخانه تبلت سازی و چندین طرح در زمینه های گردشگری، صنعتی و تولیدی در این شهرستان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

 

 

نظر شما