استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت های قانونی برای بازگشت سهم کامل استان از حقوق دولتی

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۸:۰۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۲۹۷۵
ضرورت استفاده از ظرفیت های قانونی برای بازگشت سهم کامل استان از حقوق دولتی
با اشاره به وجود برخی مشکلات در بازگشت سهم کامل استان از محل حقوق دولتی واریز شده به خزانه در سال‌های گذشته عنوان کرد: باید از ظرفیت قانون برای بازگشت سهم استانی حقوق دولتی اقدام کرده و نسبت به غفلت و بی‌توجهی در این موضوع، هیچ مسامحه‌ای نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اهمیت این جلسه در تصمیم‌‌سازی، تصمیم‌گیری و تخصیص اعتبارات گفت: این جلسه از مهم‌ترین و موثرترین جلسات استان است که باید به صورت مستمر برگزار شود.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی، مکلف به پیگیری‌های لازم برای بازگرداندن کامل حقوق دولتی استان در قالب افزایش اعتبارات و یا‌ سایر ظرفیت‌های قانونی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به درآمد سالیانه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی در مس سونگون ابراز کرد: بازگشت سهم استانی از محل این درآمدها می‌تواند تحول شگرفی در استان ایجاد کرده و با پایان دادن به برخی گله‌ها در این زمینه، بستر توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر را به همراه داشته باشد.

پورمحمدی عنوان کرد: بازگشت سهم استانی حقوق دولتی به استان‌ها باید بر مبنای یک چهارچوب مشخص و قوانین موضوعه باشد که انتظار داریم نمایندگان استان نیز از تمامی ظرفیت خود برای این مهم بهره گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی از دستگاه های متولی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست گزارش اقدامات و پی‌گیری های خود برای واریز  اعتبارات را در جلسه آتی ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رییس جمهور برای تبدیل منابع و سرمایه‌های منجمد و مازاد دستگاه‌های دولتی به سرمایه‌های مولد ابراز کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی باید به فکر تنوع بخشی منابع درآمدی و افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بخش خصوصی باشیم.

وی از سفر قریب الوقوع معاون علمی و فناوری رییس جمهور به تبریز در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری در استان از اصلی‌ترین اهداف سفر دکتر ستاری به تبریز است.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از آمادگی استان برای برگزاری نمایشگاه رینوتکس در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز خبر داد و گفت: این نمایشگاه و سایر نمایشگاه‌های تخصصی در صورت کاهش و یا تثبیت مبتلایان به کرونا در استان برگزار می‌شود.

علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به گزارش عملکرد گروه کاری اقتصاد دیجیتال کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان، اقتصاد دیجیتال را ابزار توسعه خواند که اشتغال و ارزش افزوده را به عنوان  اهداف توسعه توامان ایجاد می‌کند.

وی افزود: از مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال می‌توان برای ایجاد دولت الکترونیک و بالا بردن ارزش افزوده بهره برد.

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: بیش از 4 سال است که برای ایجاد شهر هوشمند تلاش می‌کنیم اما این مهم در گیر و دار بروکراسی های اداری معطل مانده است که امیدواریم شهرداری تبریز در این زمینه، اهتمامی جدی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از ایجاد سایبر هاپ توسط بخش خصوصی و دانشگاه سهند تاکید کرد و گفت: گروه های کاری ۹ گانه کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال استان 86 جلسه با 384 مصوبه داشته است.

در این جلسه گزارش عملکرد کارگروه اقتصاد دیجیتال استان نیز ارائه و چندین طرح جدید در بخش‌های مختلف اقتصادی تصویب شد.

 

 

 

 

نظر شما