نگاهی به اقدامات شهرداری در بازار تاریخی تبریز؛

ساماندهی، مرمّت و احیای بزرگترین بازار سرپوشیده جهان

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۳۸۴۲
ساماندهی، مرمّت و احیای بزرگترین بازار سرپوشیده جهان
شهرداری تبریز در راستای ساماندهی بافت تاریخی شهر و احیای آن، اقدام به کف‌سازی، جداره‌سازی و احداث سردرب‌هایی در نقاط مختلف بازار قدیمی تبریز کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  کف سازی و جداره‌سازی بازار تاریخی و سرپوشیده تبریز یکی از نیازها و مطالبات اصلی اصناف و بازاریان است که گاهی خود نیز در این راه همیاری و تعامل خوبی با شهرداری دارند.

علاوه بر اصلاح و ساماندهی معابر درون بازار، کف‌سازی و جداره‌سازی آن بر زیبایی بصری بازار تبریز می ‌افزاید که از نظر گردشگری اهمیت فراوانی دارد. در همین راستا شهرداری تبریز اقدام به کف‌سازی ۱۸ هزار و ۶۵۰ متر از معابر درون بازار و تیمچه‌های تاریخی آن کرده است که برای این کار ۲۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است.

قندفروشان، حرمخانه، سرای جعفریه، کلاهدوزان، سیگارفروشان، رهلی بازار، دلاله زن بزرگ و کوچک، تیمچه مجیدیه، مظفریه، قیز بستی، دباغ‌خانه و بازار امیر از جمله مکان هایی هستند که هدف پروژه کف‌سازی شهرداری تبریز قرار گرفته است.

جداره‌سازی

جداره‌سازی بازار تاریخی تبریز، دیگر پروژه مدیریت شهری در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است که در چندین نقطه از بازار احداث شده است.

۶ هزار و ۴۸۷ متر مربع جداره سازی با اعتبار ۴ میلیارد ۷۹۵ میلیون ریال در راسته بازار قدیم و جدید، بازار صادقیه تا ورودی قندفروشان، بازار یمن دوزان، بازار دلاله زن بزرگ و کوچ، حرمخانه، کلاهدوزان و بازار کفاشان صورت گرفته است.

احداث سرویس بهداشتی

بازار تاریخی تبریز از دیرباز محل رجوع شهروندان و گردشگران و تجار داخلی و خارجی بوده است و از همین روی ارائه امکانات بهداشتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در این محدوده شهر است.

احداث دو چشمه سرویس بهداشتی در  بازار صاحب دیوان و تیمچه ملک با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال، یکی دیگر از اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه است.

احیای سردرب‌های تاریخی

سردرب‌های قدیمی بازار تبریز یکی از نشانه‌های هویتی این بازار است که در طول تاریخ از بین رفته‌اند.

احیای این سردرب‌ها اقدام دیگر شهرداری در بازار تاریخی تبریز است که سردرب رهلی بازار با اعتبار ۷۴۰ میلیون ریال، سردرب باغمیشه با اعتبار ۶۲۰ میلیون ریال و سردرب بازار قیزبستی با اعتبار  ۴۲۰ میلیون ریال، در این راستا احداث شده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز