با موضوع روایت تاریخ و مفاحر معاصر آذربایجان؛

سریال جلال ۲ با مشارکت شهرداری تبریز تولید می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۳:۴۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۴۴۳۰
سریال جلال ۲ با مشارکت شهرداری تبریز تولید می‌شود
اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه امروز این شورا با مشارکت مالی شهرداری تبریز در ساخت سریال جلال ۲ موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر پرداخت مبلغ ۲ میلیارد تومان به منظور مشارکت شهرداری تبریز با صدا و سیمای آذربایجان شرقی در تهیه و تولید سریال جلال۲ به تصویب رسد.

این موضوع در جهت تامین قسمتی از هزینه های آن به صورت غیرنقدی و در قالب پایدار نمودن اعتبار آن در متمم بودجه مصوب سال جاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

به گفته شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، نگارش فیلمنامه این سریال توسط نویسندگان بومی، حضور ناظر شهرداری در مراحل تولید و بهره گیری از توان هنرمندان بومی از جمله شرط های این کمیسیون برای ساخت سریال جلال ۲ است.

سریال جلال ۱ درامی اجتماعی از رخدادهای اجتماعی و روزهای انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به ۲۹ بهمن ۵۶ آذربایجان شرقی بود که در سال ۹۸ از شبکه یک سیما پخش شد. در این مجموعه ضمن مروری بر امور و اتفاقات دوران ستمشاهی، به مبارزاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شده است، پرداخته شد.

صفری، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی درباره دومین فصل این سریال گفته است که این سریال روایت گر تاریخ معاصر آذربایجان و مفاخر آن خواهد بود.

او اضافه کرده که در فصل ۲ برای شخصیت ها و مفاخر شاخص استان از جمله شهدای محراب آیت الله شهید قاضی و آیت الله شهید مدنی و شهید علی تجلایی پرداخت ویژه خواهد شد.

 

نظر شما