با حکم وزیر ورزش و جوانان؛

شهردار تبریز عضو شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۹:۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۴۷۱۱
شهردار تبریز عضو شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران شد
شهردار تبریز در آیین طرح‌ ملی شهر های فعال ایران در حوزه ورزش‌های همگانی، به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری این طرح انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، برای اولین بار در کشور و با مشارکت مجمع شهرداران ایران و فدراسیون همگانی وزارت ورزش و جوانان آئین رونمایی از طرح ملی شهر فعال کشور؛ با حضور وزیر ورزش و جوانان؛ رئیس و دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران؛ شهرداران کلانشهرهای منتخب؛ رئیس کمیته ملی المپیک و چند تن از مدیران ارشد وزارت ورزش و کلانشهرها؛ برگزار شد.

در این مراسم که صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و تعدادی از شهرداران کلانشهرهای کشور در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اعضای شورای عالی شهرفعال انتخاب شدند.

از این طرح که با استقبال بسیار خوب شهرداران کلانشهرهای کشور و مدیران ارشد وزارات ورزش و جوانان مواجه شده است بعنوان رویداد مهم و بزرگ سال ۹۹ نام برده می شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در این مراسم گفت: وضعیت سلامتی مردم ایران از لحاظ انجام حرکات ورزش و داشتن تحرک چندان مطلوب نیست و کشور ایران با ۳۳ درصد میانگین کم تحرکی بین کشورهای جهان قرار دارد.

او افزود: بعضی از استان‌ها بالای ۷۰ درصد کم تحرکی دارند و در سه دهه گذشته رشد چاقی پنج و نیم برابر شده است.  

افشین ملایی اضافه کرد: ۸۲ درصد مرگ و میر در کشور به خاطر بیماری‌های غیرواگیر است و این نشان می‌دهد که کم‌تحرکی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها در افراد شده است.

او خاطرنشان کرد: دنیا با این تجربه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در رشد تحرک و ورزش داشته است، ما نیز به همین خاطر این شورای سیاست‌گذاری را تشکیل دادیم.  

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: یکی‌ از خصوصیات شهرهای فعال این است که آنها در سیاست‌ها، فعالیت بدنی را در راس امور قرار می‌دهند و در برنامه‌ریزی خود همه اقشار را تحت پوشش دارند.

شهردار تبریز نیز در این آیین از آمادگی شهرداری تبریز برای تکمیل و اجرای برنامه های این طرح خبر داد و گفت: شهرداری تبریز در حوزه ورزش‌های همگانی اقدامات مهمی انجام داده است و زیرساخت های موجود در سطح شهر تبریز برای توسعه ورزش همگانی موجود است.  

او افزود: فضاهای ورزشی شهردار تبریز در اختیار عموم شهروندان است تا بتوانند از آنها استفاده کنند.

در پایان این مراسم احکام اعضای شورای عالی و سیاستگذاری طرح شفا توسط وزیر ورزش و جوانان اهدا شد و شهردار تبریز در این آیین به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری این طرح انتخاب شد.

این طرح توسط فدراسیون ورزش های همگانی پیشنهاد شده و ارتقای سلامت عمومی جامعه را دنبال می کند.

 

نظر شما