مدیرعامل آذرپارک؛

ثبت روزانه ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در تبریز/ آغاز فعالیت دوربین‌های پلاک‌خوان

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۱:۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۷۷۸۰
ثبت روزانه ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در تبریز/ آغاز فعالیت دوربین‌های پلاک‌خوان
مدیرعامل سامانه آذرپارک از ثبت روزانه ۳۰هزار پارک حاشیه ای در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا میدانی در گفتگو با خبرنگاران افزود:  مدیریت پارک حاشیه ای با دو هدف توزیع عادلانه پارک خودرو بین شهروندان و کاهش تقاضای سفر درون شهری در شهرها اجرایی می‌شود.

او از احداث پارکینگ‌های طبقاتی با درآمد حاصل از این پروژه برای شهرداری خبر داد و افزود: تعرفه فعلی پارک حاشیه ای بر اساس تعرفه سال ۹۶ است و هیچ افزایشی صورت نگرفته است.

مدیرعامل سامانه آذرپارک جلوگیری از سد معبر را از مزایای پارک حاشیه‌ای برشمرد.

میدانی با تاکید بر خودداری شهروندان از پرداخت پول نقد برای پارک حاشیه ای گفت: شهروندان می توانند با نصب اپلیکیشن آذرپارک اقدام به پرداخت هزینه پارک خودرو کنند و از مزایای این نرم افزار از جمله ۲۰ درصد تخفیف هزینه پارک خودرو برخوردار شوند.

او از آماده سازی دوربین‌های پلاک خوان خبر داد و اعلام کرد: برای جلب رضایت شهروندان، در آینده نزدیک طرح ثبت و نظارت پارک خودرو (دوربین های پلاک خوان) در قالب نظارت سیار خودرویی و موتوری برای جلوگیری از رفتار سلیقه ای و به صفر رساندن خطای پارکبان ها در سطح این شهر اجرا می شود و ۵ دستگاه دوربین برای اجرای این طرح خریداری شده است.

مدیرعامل سامانه آذرپارک درباره عملکرد مالی این شرکت گفت: صورت وضعیت ما در نهادهای نظارتی، تیم پشتیبانی و پنل شهرداری تبریز قابل مشاهده است.

او با بیان اینکه کلیه دریافتی‌ها به حساب مشترک بین آذرپارک و شهرداری تبریز واریز می‌شود، گفت: تراکنش‌ها و درآمد به صورت آنلاین مشخص است.  

میدانی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: ۴۴۰۰ جایگاه داریم که این تعداد مقرون به صرفه نیست و باید ارتقا و افزایش دهیم. در ۹۵ درصد خیابان‌هایی که تصویب شده پارک حاشیه‌ای اجرا می‌شود و بقیه خیابان‌ها مصوبه ندارد.

او از افزایش یک هزار جایگاه تا ۴۵ روز آتی خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۳۰ هزار پارک حاشیه ای داریم که زیر ۳۰ درصد نیم ساعته و رایگان است که می‌خواهیم این رقم را تا ۶۰ درصد برسانیم.

مدیرعامل سامانه مدیرعامل آذرپارک یادآور شد: شهروندان برای  درخواست خروج از پارک نیاز نیست به دنبال پارکبان باشند بلکه با شماره گیری سامانه ۱۰۰۰۴۴۰۸۸ خروج را بزنند و یا کد کیو آر هم روی قبض‌ها نوشته خواهد شد تا با اسکن آن خروج را بزنید.

میدانی سامانه آذرپارک را مقدمه ای برای هوشمندسازی تبریز دانست و افزود: این سامانه اولین و برترین سامانه هوشمند پارک حاشیه ای کشور است.

او یادآور شد: از هر ۷۰ فضای پارک یک مورد در سطح شهر به طور رایگان به جانبازان تعلق می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز