استاندار آذربایجان شرقی:

شهریار متعلق به کل جهان است/ محدود کردن استاد به تبریز جفایی در حق این شاعر بزرگ است

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۱:۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۰۵۱۴
شهریار متعلق به کل جهان است/ محدود کردن استاد به تبریز جفایی در حق این شاعر بزرگ است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: استاد شهریار متعلق به کل جهان بوده و محدود کردن وی به آذربایجان شرقی و تبریز، جفای بزرگی در حق این استاد بزرگ محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آیین بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب در محوطه مقبره الشعرای تبریز اظهار داشت: اینجا مقبره الشعرا است، جایی که ملک الشعراها، آخر عمر خود را به تبریز می آمدند تا در این شهر زندگی کرده و در این محل، دفن شوند.

وی ادامه داد: حضرت مولانا بعد از اینکه شوریده شمس تبریزی می شود، وصیت می کند تا یک مشت از خاک اینجا را در مزارش بریزند تا در روز واپسین این خاک را در دست راست بگیرد.
استاندار آذربایجان شرقی، استاد شهریار را یکی از ستاره های پرفروغ این خطه دانسته و گفت: تبریز، اسطوره تاریخ و نقطه عطف انقلاب اسلامی است و ایران مدرن را می توان مدیون آذربایجان دانست.
پورمحمدی با بیان اینکه بزرگان این خطه، عشق به ایران را در دل می پروراندند، گفت: این بزرگان و مشاهیر، دوست داشتن تبریز و آذربایجان را عشق به ایران می دانستند.
وی افزود: محدود کردن استاد به تبریز ظلم به ایشان است چرا که استاد شهریار نه تنها متعلق به ایران، بلکه متعلق به کل جهان است.
پورمحمدی با اشاره به عشق والای استاد شهریار به اهل بیت گفت: عشق به اهل بیت در جای جای کلام استاد به چشم می خورد و علاوه بر آن، همراهی با مردم و انقلابی بودن از دیگر ویژگی های خاص استاد بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز