مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی :

آموختن مهارتهای امداد و کمکهای اولیه یکی از ضروریات زندگی روزمره بشری است

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۰۸:۴۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۰۹۵۸
آموختن مهارتهای امداد و کمکهای اولیه یکی از ضروریات زندگی روزمره بشری است
مدیر عامل هلال احمر استان آذربایجان شرقی، به تشریح فعالیت های خانه های هلال پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، دکتر حمید حسین پور طی گفت وگویی اظهار کرد: امدادگری توفیق الهی که نصیب ما شده است و ما می‌توانیم به همنوعان و نیازمندان و آسیب دیدگان از حوادث و بحران ها کمک کنیم ، لباس هلال احمر لباس خدمت است .

وی  با تبریک روز کمکهای اولیه و  روز اورژانس به   امدادگران و نجاتگران  جمعیت هلال احمر و تکنیسین‌های اورژانس افزود:  خواسته و ناخواسته زندگی بشری با حوادث و بحران ها گره خورده است ، برای کاهش عواقب ناشی از حوادث ، بایستی مهارتهای امدادی را آموخت در این راستا، مجموعه اقداماتی که برای  زنده نگه داشتن  مصدومان و رساندن آنان  به مراکز مجهز درمانی انجام می‌گیرد فوریت های پزشکی و کمک های اولیه نامیده می‌شدکه بایستی هر ایرانی این مهارتها را بیاموزد .

 مدیر عامل استان ادامه داد : هر نوع حادثه یا بحران به دو دسته تقسیم می‌شود:  طبیعی و غیرطبیعی  حوادث طبیعی ناشی از تغییر و تحول در کره زمین و حوادث غیر طبیعی دست ساز بشر بوده و انسان در به وجود آوردن آنها دخیل می باشد و هر جا که شرایط بحرانی ایجاد شود بایستی آمادگی قبلی  داشته باشیم و اگر با مطالعه ورصد حوادث از قبل نسبت به پیشگیری اقدام بکنیم  و در مرحله بعدی خودمان آمادگی برای رویارویی با شرایط بحرانی را داشته .

دکتر حسین پور افزود :  آموزش کمک های اولیه قبل از وقوع بحران برای حفظ آمادگی بسیار مهم بوده و تاثیر بسزایی  در خود امدادی و دیگر امدادی دارد . هلال احمر در این خصوص آمادگی دارد به صورت حضوری و همچنین به صورت الکترونیک در سایت خادم مهارت های امدادی و کمک های اولیه را آموزش دهد .

وی خاطر نشان کرد : در مواجهه با حوادث و سوانح از هموطنان درخواست می‌کنیم بلافاصله با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند شماره ۱۱۲ علاوه بر اطلاع رسانی حوادث ، به عنوان شماره تلفن آموزشی بکار می رود و یکسری مطالب غنی  آموزشی را در خود جای داده است و هموطنان می توانند با شماره گیری ۱۱۲ از آموزش‌های امدادی بهره مند شوند .

مدیر عامل استان تاکید کرد : هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به سایت خادم کلیه مهارت ها و کمک های اولیه و موضوعات مختلفی که  در آنجا آموزش داده می‌شود را بیاموزند ودر صورت رفع محدودیت های کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاسهای حضوری شرکت نمایند .

وی در ادامه با اشاره به ضرورت بهره مندی افراد و آحاد جامعه از آموزشهای امدادی هلال احمر گفت :  با توجه به ضرورت گسترش آموزشهای امدادی و  کمک های اولیه در اقصی نقاط کشور  جمعیت هلال احمر با کمک استانداری‌ها ، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اقدام به  راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح استان شهرها و روستاها نموده است.

دکتر حسین پور  افزود: در ساختار  خانه های هلال سعی شده است از  توان توانمندان  برای رفع نیاز نیازمندان استفاده  و مسئولین آموزش خانه‌های هلال  وظیفه آموزش نیروهای محلی محور و تربیت تیم‌های امدادی محلی محور را برعهده دارند .

مدیر عامل استان تاکید کرد : سلامت فرد  فرد افراد جامعه  اهمیت دارد و ما خواه یا  ناخواه درطول  سال با شرایط  حوادث مواجه  می‌شویم که می‌توانیم با روش‌ها و شیوه‌های ساده از بروز بحران جلوگیری بکنیم بعنوان مثال  اگر بچه ای دچار انسداد هوایی شود می‌توان با یک مهارت ساده وی را از مرگ نجات بدهیم.

وی ادامه داد :  آموختن مهارتهای کمک های اولیه یکی از ضروریات زندگی روزمره بشری است برای همین امر  روز پنجشنبه 27 شهریور 99 ۱۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت و جمعیت هلال احمر موظف شده است تا پایان سال جاری خانه‌های را به ۵ هزار باب برساند .

مدیر عامل استان  تصریح کرد : در استان آذربایجان شرقی تا کنون 180 خانه هلال افتتاح و راه‌اندازی شده است و روند افتتاح خانه های هلال  کماکان در استان آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز