تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس توسط حوزه هنری آذربایجان‌شرقی

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۰۹:۵۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۱۶۲۲
تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس توسط حوزه هنری آذربایجان‌شرقی
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی برنامه های هفته دفاع مقدس توسط این مجموعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه های متنوع فرهنگی در هفته دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه «معجز نشان» ابراز کرد: خاطرات ۴۰ تن از رزمندگان هشت سال دفاع تصویربرداری شده که این خاطرات به صورت خاطرات ۱۰ دقیقه‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شود.    

رئیس حوزه هنری استان از رونمایی کتاب «باز نخچیر» خبر داد و گفت: بیست و چهارمین شب خاطره دفاع مقدس توسط حوزه هنری استان با مشارکت پایگاه دوم شکاری تبریز برگزار می‌شود که در این ویژه برنامه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فکوری، از کتاب باز نخچیر خاطرات خلبان شیرازی به قلم موسی غیور رونمایی می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری نشست مشترک مجازی «یک تجربه» اشاره کرد و گفت: این نشست به صورت هفتگی با حضور فعالان ادبیات پایداری هشت استان به صورت مجازی برگزار و نویسندگان از تجربیات عملی خود در حوزه تالیف کتب دفاع مقدس خواهند گفت.    

بلاغی همچنین به آغاز کارگاه پروژه محور تاریخ شفاهی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این نشست ها ضمن آموزش تئوری به صورت عملی مباحث ادبیات پایداری آموزش داده شده و هر یک از هنرجویان پروژه ای را شروع خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های هفته دفاع مقدس ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه مجازی عکس‌های حاج بهزاد پروین قدس عکاس جنگ و پخش روزانه فیلم های دفاع مقدس در پردیس های سینمایی حوزه هنری از برنامه های این هفته به شمار می رود.

رئیس حوزه هنری استان در بخش دیگر سخنان خود به انتشار مقالات پژوهشی در زمینه مناقشه ایران و عراق خبر داد و گفت: این مقاله زمینه های تاریخی جنگ هشت ساله عراق علیه ایران را بررسی می کند. این مناقشه در دوران حکومت صفوی و عثمانی به اوج خود می رسد و جنگ 8 ساله نیز ریشه در این مناقشات دارد

گفتنی است، پیش از این، بیست و سومین شب خاطره دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های سردار علی‌اکبر دانشور از کتاب خاطرات وی به قلم رضا قلیزاده علیار در فرهنگسرای فرشته رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز