مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

پرداخت۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش تولید درآذربایجان‌شرقی

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۷:۴۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۲۶۵۶
پرداخت۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش تولید درآذربایجان‌شرقی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 190 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش تولید در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،حسین فتحی گفت: 595 میلیارد تومان تقاضا به بانک ها ارسال شده است که از این میزان 190 میلیارد تومان برای 10 هزار و 97 کارگاه پرداخت شده است.

وی اعتبار اولیه ابلاغی به این منظور را 2 هزار و 356 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم به یک هزار و 146 میلیارد تومان کاهش یافت.

فتحی ادامه داد: 16 درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شده که معادل 33 درصد پرونده های ارجاعی به بانک ها است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت‌نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا به آدرس اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir را فراهم کرده و همچنان ثبت‌نام در این سامانه برای متقاضیان دارای شرایط در استان ادامه دارد.

حسین فتحی گفت:آذربایجان‌شرقی با حدود چهار هزار واحد تولیدی از جمله استان‌های آسیب دیده از کرونا است که دولت به رغم دشواری‌های مالی تاکنون 190 میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در آن پرداخت کرده است.

پس از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت تصمیم گرفت برای حمایت از مشاغل آسیب دیده و تثبیت اشتغال، تسهیلاتی را به بنگاه‌ها پرداخت کند.

با دستور رییس‌جمهوری در ماه های اخیر دستگاه‌های مختلف همچون موسسات اعتباری مالی و وزارت تعاون بسیج شدند تا پرداخت تسهیلات به کسب و کارها تسریع شود.

براساس اعلام وزارت تعاون حدود 6 میلیون شغل آسیب دیده از کرونا در کشور وجود دارد که یا به دستور دولت برای ملاحظات بهداشتی تعطیل شده‌اند یا فعالیت آنها در کرونا متوقف شد؛ این 6 میلیون نفر در دو گروه دسته بندی شدند. گروه اول شامل سه میلیون و 200هزار نفر بودند که بیمه تامین اجتماعی و کد کارگاهی داشتند و گروه دوم شامل 2 میلیون و 800 هزار نفر می‌شوند که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز