مدیرکل برنامه‌ و بودجه شهرداری تبریز:

پیش از ارائه بودجه شهرداری به شورا، شهروندان نظراتشان را اعلام کنند/ جلب مشارکت شهروندان از اهداف اصلی بودجه ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۱:۴۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۸۸۸۵
پیش از ارائه بودجه شهرداری به شورا، شهروندان نظراتشان را اعلام کنند/ جلب مشارکت شهروندان از اهداف اصلی بودجه ۱۴۰۰
مدیرکل برنامه‌ و بودجه شهرداری تبریز گفت: تلاش داریم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز را بر اساس نیاز شهروندان تدوین و تنظیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،مهدی عبداللهی با اشاره به اینکه رویکرد بودجه‌نویسی در سال‌های اخیر شهروند محور بوده، گفت: تلاش داریم در برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۰ مشارکت شهروندان در تدوین بودجه را به‌طور کامل اجرایی کنیم و برای تحقق این هدف از ابتدا تا انتها شهروندان را به‌صورت مستقیم با بودجه همراه کنیم و در تمام فرآیندها دخالت دهیم.

عبداللهی محورهای مؤثر در تدوین بودجه را شفافیت، رعایت قوانین بالادستی، تأمین درآمد پایدار، استفاده از نظرات متخصصان و ذی‌نفعان، توزیع عادلانه خدمات به شهروندان و تدوین بودجه بر اساس واقعیت دانست و اظهار داشت: شهرداری تبریز در سال‌های اخیر توانسته با تصویب برنامه‌ریزی راهبردی، در پی انطباق بودجه‌های سالانه با برنامه‌های میان‌مدت است. در همین راستا بودجه سال ۱۴۰۰ نیز برنامه محور خواهد بود.

او افزود: تدوین و تصویب چشم‌انداز ۱۲ ساله شهرداری و احکام برنامه یکی از اقدامات مهم در این زمینه بوده است. همچنین ابزار پایش این برنامه منتج به استخراج ۲۸۸ شاخص شده که بر اساس آن عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف موردبررسی قرار می‌گیرد. شهروندان می‌توانند احکام راهبردی این برنامه را مطالعه کنند و بر اساس این برنامه راهبری اقدام به مطالبه و نظارت بر عملکرد شهرداری کنند.

مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تبریز تأکید کرد: ما تمام تلاش خودمان را به کار میگیریم تا بتوانیم تا حد امکان نظرات کلیه ذی‌نفعان بودجه شهرداری را در تدوین آن لحاظ کنیم.

عبداللهی گفت: ما موظفیم تا دی‌ماه بودجه را تقدیم شورای شهر کنیم. از شهروندان درخواست داریم کلیه پیشنهادهای خود را تا آن تاریخ در سامانه پیشنهادها شهرداری ثبت کنند.

او با بیان اینکه سه بند از بندهای بیانیه گام دوم رهبر انقلاب (مدظله‌العالی) به طور مستقیم مرتبط با شهرداری‌ها است گفت: بحث ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی و سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی، سه بندی است که در بیانیه گام دوم، مخاطب مستقیم آن شهرداری‌ها هستند.

او ادامه داد: بر مبنای این سه بند در بیانیه گام دوم انقلاب، بودجه سال ۱۴۰۰ تدوین خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با پیگیری تحقق کامل آن‌ها، شاهد افزایش اعتماد و رضایت‌مندی شهروندان به حاکمیت و تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی در شهرهای کشور باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز