معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

کاهش ۱۵ درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم استان/ افزایش ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۵۸:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۰۰۸۷
کاهش ۱۵ درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم استان/ افزایش ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از کاهش 15 درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم استان نسبت به ماه‌های گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا،گفت: در صورت بی‌توجهی اصناف و هر یک از بخش‌های مختلف جامعه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تهدید بهداشت و امنیت عمومی، مطابق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به افزایش مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا در استان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه، بیش از پیش افزایش یابد.

وی از تشدید نظارت بر روند فعالیت بخش‌های مختلف در جامعه توسط گروه‌های نظارتی مشترک خبر داد و گفت: در صورت بی‌توجهی اصناف و هر یک از بخش‌های مختلف جامعه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهدید بهداشت و امنیت عمومی، مطابق قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: گزارش فعالیت این گروه‌ها به صورت هفتگی در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه می‌شود.

راستگو به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش مبتلایان به بیماری کرونا و آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، سلامت اجتماعی و سلامت فردی افراد را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی در تشدید بیماری و افزایش آمار مبتلایان، نقش پررنگی دارد و خانواده‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

 

وی همچنین با قدردانی از عملکرد صدا و سیما در آگاه‌سازی هرچه بیشتر مردم نسبت به بیماری کرونا، گفت: سایر رسانه‌های استان نیز در این زمینه فعال‌تر باشند.

رئیس کمیته نظارت ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا نیز در این جلسه گفت: به رغم اتخاذ تصمیمات مناسب از سوی ستاد استانی، اجرای این تصمیمات در جامعه به صورت کامل انجام نمی‌شود.

مرتضی محمدزاده ادامه داد: بیان انتقاد و تبیین وضعیت  موجود به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش شبانه روزی دستگاه های مختلف نیست.

وی با تاکید بر بازتعریف سازوکار نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه، گفت: هرگونه بی‌توجهی و کم‌کاری در این بخش، تبعات بسیار منفی و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

نظر شما