اهتمام جدی برای توسعه شرق استان/ همه مدیران موظف به رفع موانع سرمایه‌گذاری هستند

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۰:۴۶:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۲۰۴۲
اهتمام جدی برای توسعه شرق استان/ همه مدیران موظف به رفع موانع سرمایه‌گذاری هستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه توسعه شرق استان جزو سیاست‌های جدی استانداری است، گفت: در این راستا از حضور و فعالیت بخش خصوصی حمایت می‌کنیم و همه مدیران موظفند موانع اداری را از پیش پای سرمایه‌گذاران بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان هشترود، با بیان اینکه دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری عزم جدی دارد، افزود: هر سرمایه‌گذار نعمتی برای مناطق مختلف است و مدیران اجرایی باید با همکاری و تعامل برای فعالیت سرمایه‌گذاران تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری، خارج از حیطه وظایف اجرایی دستگاه‌ها است، اما همه مدیران باید تلاش کنند تا از نظر اداری، مانعی پیش روی سرمایه‌گذاران نباشد و امور اداری آنها بدون تأخیر انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به ظرفیت‌های شهرستان هشترود اشاره کرد و گفت: امروز از پایاب سد سهند بازدید کردیم و خوشبختانه مشکل تسهیلات بهره‌برداران این سد حل شده است و امیدواریم با همت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی فازهای بعدی پایاب این سد هم اجرا شود.

وی افزود: با یکی از موسسات عمومی غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در پایاب سد سهند و حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان هشترود مذاکره شده است و امیدواریم که کارهای شاخصی در این حوزه انجام شود.

جهانگیری با اشاره به بازدید خود از معدن مس قاضی‌کندی هشترود هم گفت: مشکلات این معدن هم حل شده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

فرماندار هشترود هم در این جلسه با بیان اینکه پایاب سد سهند به لحاظ اقتصادی و تولید محصولات کشاورزی دارای اهمیت زیادی برای منطقه است، گفت: با تکمیل این پایاب، برای ۲۷۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

امین امینیان افزود: ایجاد مجتمع کشت و صنعت در پایاب سد سهند یکی از راهکارهای اشتغال‌زایی و همچنین جهش تولید در منطقه و شمال‌غرب کشور است.

در این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی شهرستان هشترود با حضور مسئولان اجرایی استان بررسی و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از پروژه‌های اجراشده در پایاب سد سهند و همچنین معدن مس قاضی‌کندی بازدید کرد.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه قزل‌اوزن در۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.  

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.

 

 

 

 

نظر شما