مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

کاهش ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۸:۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۰۷۵۴۶۷
کاهش ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد آذربایجان شرقی
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد استان در سال جاری به دلیل عدم راه‌اندازی سامانه جدید ثبت سمن‌ها در فرمانداری‌ها، گفت: با راه‌اندازی این سامانه و رفع برخی نواقص، سرعت رسیدگی به پرونده‌های سازمان‌های مردم‌نهاد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بدر شکوهی در سومین جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد استان در موج اول و دوم کرونا در کنار دستگاه های دولتی تلاش کردند تا آلام مردم را تسکین دهند و انتظار می رود در موج سوم نیز همچنان با قوت و قدرت بیش از پیش پای کار باشند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد استان افزود: پویش احسان ماسک همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و با همکاری برخی از دستگاه ها پویش های مختلفی برای فرهنگ سازی و الزام مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط سمن ها در سطح استان در حال اجراست.

شکوهی با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در فرایند توسعه پایدار و تبیین و ترویج اهمیت تفکر مشارکت اجتماعی، بیان و انعکاس کارآمدی و اثربخشی فعالیت های ارزشمند تشکل های مردمی در حوزه های مختلف و واگذاری بخش های از امور به سازمان های مردم نهاد، افزود: ایجاد سازوکارهای لازم برای تحقق مشارکت اجتماعی و توانمندسازی گروه های هدف به منظور نقش آفرینی کنشگران اجتماعی در قالب سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه در جامعه مدرن معاصر امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر و حیاتی است.

در این جلسه پروانه فعالیت 2 سمن "مجمع ورزقانی های مقیم تبریز" و "انجمن سیمرغ توسعه و سلامت" به تصویب رسید.

همچنین پروانه فعالیت شش سازمان مردم نهاد دارای مجوز فعالیت از اداره کل ورزش و جوانان برای دریافت شناسنامه ملی مورد تایید قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز