با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۸:۳۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۸۰۰۷
مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان افتتاح شد
مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری با حضور استاندار آذربایجان شرقی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز، از همدلی و صمیمیت بین بخش‌های دولتی و خصوصی استان ابراز خرسندی کرد و گفت: نتیجه این همدلی در عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نمود عینی یافته است.

محمدرضا پورمحمدی از اهتمام مسئولان امر برای راه‌اندازی مرکز فوریت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری قدردانی کرد و گفت: این اقدام در سالی که به نام جهش تولید مزین شده است اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی، پیام چنین اقداماتی به جامعه این است که رفع موانع تولید و حل مشکلات اقتصادی در اولویت مسئولان کشور قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: طبیعی است که جنگ اقتصادی هم مانند جنگ نظامی، تبعاتی داشته باشد و مهم این است که انتظارات و توقعات متناسب با شرایط جنگی باشد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید باور کنیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس، همه ملت با تمام وجود به میدان آمدند امروز هم همه باید در کنار هم باشیم و برای حل مشکلات تلاش کنیم.

پورمحمدی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: توهین به مسئولان نظام، نه از روی خیرخواهی، بلکه همراهی با دشمنان است و باید به کسانی که در این شرایط سخت برای اداره کشور تلاش می‌کنند، کمک کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تأمین امنیت سرمایه‌گذاران بکوشیم، افزود: وظیفه مسئولان نظام و دولت، تسهیل کار صنعتگران و تولیدکنندگان در چارچوب قانون است و باید از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار ماست در این جهت استفاده کنیم و اجازه ندهیم چرخه اقتصاد کشور کند شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتصاب معاون اقتصادی وزیر کشور به عنوان قائم‌مقام وزیر صمت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، گفت: حضور دکتر دین‌پرست در ستاد تسهیل، خبر خوشی برای اهالی صنعت و تولید است و امیدوارم با همت همه مسئولان، مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید حل‌وفصل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این مراسم هدف از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری را کاهش بروکراسی اداری، تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی و تسریع در تصمیم‌گیری‌های این بخش عنوان کرد و گفت: در این مرکز، نیازمندی‌ها و مشکلات بخش صنعت و تولید شناسایی شده و به دستگاه‌ها منعکس می‌شود.

حبیب امین‌زاده افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این مرکز از طریق شماره تماس 35211111 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیام‌های تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران هستند.

وی همچنین درخصوص عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: تاکنون 300 پرونده واحدهای صنعتی و تولیدی در این کارگروه بررسی شده و از نظر انباشت پرونده نیز کمترین پرونده را در سطح کشور داریم.

امین‌زاده همچنین از راه‌اندازی نمایشگاه نیازمندی‌های صنایع استان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، قطعات مورد نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران استان به نمایش گذاشته شده و مخترعان و مبتکران می‌توانند برای تولید این قطعات که از خارج تأمین می‌شود، با صنعتگران همکاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز