مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد

افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۲۴۹۵
افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: 71 نفر طی نیمه اول سال‌جاری بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 41 نفر بودگ 30 نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  علی صفائی‌فرد در مورد علت فوت این افراد، اظهار کرد: 29 نفر به علت سقوط از بلندی، 17 نفر براثر برخورد جسم سخت، 10 نفر براثر برق گرفتگی، 10 مورد خفگی یا کمبود اکسیژن، چهار نفر غرق شدگی و یک نفر نیز براثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: طی این مدت، تعداد 685 نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد 13 نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در شهریور ماه امسال نیز 18 نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن پنج نفر افزایش داشته است.

وی افزود: طی همین مدت،161 نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که یک نفر از آنها زن بودند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 52 درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال 98 برابر با 96 نفر بود که یک نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند؛ تعداد کل مصدومین حوادث کار مراجعه کننده در سال 98 برابر با ۱۳۲۵ نفر بود که از این تعداد 35 نفر زن و ۱۲۹۰ نفر مرد بودند.

 

نظر شما