پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن ۱۷ آبان، سالگرد وقوع زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۰:۴۸:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۴۳۶۹
پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن ۱۷ آبان، سالگرد وقوع زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب
استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت فرارسیدن 17 آبان، سالگرد وقوع زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب، با اشاره به اتمام بازسازی 90 درصد از خانه‌های آسیب‌دیده در اثر این حادثه، بازسازی مناطق زلزله‌زده را الگویی برای مدیریت حوادث طبیعی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، متن پیام محمدرضا پورمحمدی به این شرح است:

یک سال از زلزله دلخراش شهرستان‌های میانه و سراب گذشت. بلاها و سختی‌ها، هم امتحان الهی و هم زمینه‌ای برای رحمت و برکت الهی هستند و خدای را شاکریم که مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران از این امتحان، سربلند و سرافراز بیرون آمدند و امروز در سالگرد این حادثه، عملیات بازسازی بیش از 90 درصد واحدهای تخریبی و صد درصد واحدهای تعمیری در این مناطق پایان یافته است.

قطعاً این ایثار و تلاش تحسین‌برانگیز، چه از ناحیه مردم و چه از سوی دولت، از یادها پاک نخواهد شد و بازسازی این مناطق می‌تواند به عنوان الگویی خوب در بازسازی و مدیریت حوادث طبیعی به کار گرفته شود.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره جان‌باختگان این حادثه و طلب غفران و رحمت واسعه الهی برای این عزیزان، از زحمات و تلاش‌های مستمر همه دست‌اندرکاران بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب، قدردانی می‌کنم.

امیدوارم مسئولان امر تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات باقی‌مانده و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق به کار گیرند و با تمام توان در راستای آبادانی شهرها و روستاهای آسیب‌دیده بکوشند.

برنامه‌ریزی و تدبیر لازم برای پیشگیری از وقوع خسارت در حوادث مشابه با اقداماتی از قبیل مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و رعایت اصول فنی در پروژه‌های زیرساختی، آرامش و آسایش مردم عزیزمان را فراهم خواهد کرد.

 

 

نظر شما