آبرسانی به ۴۰ خانوار از عشایر قشلاق های آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۰:۵۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۶۶۵۳
آبرسانی به ۴۰ خانوار از عشایر قشلاق های آذربایجان شرقی
در راستای بهرمندی 40 خانوار از عشایر قشلاق های پیرانلو ،گنانلو و شاه گلدی شهرستان خداافرین از نعمت آب شرب پایدار، پروژه آبرسانی با عنایات مقام معظم رهبری ازمحل صندوق توسعه ملی بند ه تبصره 4 تامین اعتبار و توسط اداره کل امور عشایر استان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، آب این پروژه با استفاده از منابع آب شهر خمارلو و با احداث یک ایستگاه پمپاژ تامین می شود.

این ایستگاه شامل یک مخزن30 متر مکعبی و مجهز به ۲دستگاه الکتروموتور با پمپ ۹طبقه و یک پمپ ۲۳طبقه با طرح کیهان میباشد که پمپ ۹طبقه وظیفه پمپاژ آب به مخزن ۵۰مترمکعبی پیرانلو وگنانلو را دارد و پمپ ۲۳ طبقه درخط انتقال آب قشلاق شاه گلدی بکار گرفته شده است وآب را بصورت مستقیم از مخزن پمپاژ ۳۰ مترمکعبی به مخزن ۱۰مترمکعبی مستقر در قشلاق انتقال میدهد.

از سایر مشخصات پروژه می توان به 9600 متر لوله گذاری در سایزهای 75 ، 63و 50 میلی متر با فشار نامی 10و 25 اتمسفر اشاره کرد .

در اجرای این پروژه کلیه استانداردهای فنی رعایت گردیده و مصرف آب بصورت فلوتر وکنتور حجمی و در ایستگاه پمپاژ جهت جلوگیری از سرریز شدن آب ازمخزن، از سیستم ساعت فرمانی استفاده شده است .

پروژه از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ شروع و در خرداد ماه سال۱۳۹۹ به مدت حدود 5 ماه توسط شرکت ارتقاء وزین عمارت و با نظارت اداره کل امور عشایر و مهندسین مشاور عمران تکامل کاو، اجرا و به بهره برداری رسید است و در مورخه 12/8/1399 جهت مدیریت ، نگهداری و بهره برداری به اداره آب و فاضلاب شهرستان خداآفرین تحویل گردید. با اجرای این طرح تمامی قشلاقات این شهرستان از نعمت آب شرب دائمی بهره مند شدند که امید است با بهربرداری از این پروژه شاهد توسعه روز افزون قشلاقات فوق و بهبود کیفیت زندگی عشایر غیور و زحمتکش باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز