معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی طرح کرد:

بازآفرینی بافت حاشیه‌نشین شهر، دغدغه شورا و شهردار تبریز

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۳:۴۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۸۷۰۶
بازآفرینی بافت حاشیه‌نشین شهر، دغدغه شورا و شهردار تبریز
معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بازآفرینی بافت حاشیه‌نشین شهر تبریز را دغدغه جدی شورای شهر و شهردار تبریز معرفی کرد که می تواند پروژه‌ای ماندگار باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی صبح امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت پارک بزرگ تبریز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: مدر پروژه بازآفرینی بافت حاشیه‌نشین شهر با مردم محروم طرف هستیم که ضرورت دارد این طرح را در اولویت قرار  دهیم.

او افزود : چیزی در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت شهری تبریز در بافت حاشیه شهر زندگی می‌کنند که خیلی از آنها به خاطر مهاجرت های قبل از انقلاب که مدیریت نشده، شکل گرفته است  و این یکی از تهدیدهای شهر تبریز است.

معاون فنی و عمرانی استاندار با اشاره به پروژه پارک بزرگ تبریز عنوان داشت : نگاه جامع ما به تبریز موجب شده است تا قرارگاه بصورت مستمر در تبریز فعال  باشد و در رابطه با پارک بزرگ تبریز چند پیوست زدیم تا از ظرفیت های قرارگاه استفاده کنیم.

او اضافه کرد: این پروژه بر اساس جامعیتی که دیده شده برای آینده تبریز بسیار تاثیرگذار خواهد بود و سازو کارهایی تعریف کردیم تا دچار وقفه نشود.

رحمتی با اشاره به حضور کمرنگ قرارگاه خاتم‌الانبیا در تبریز  اعلام داشت: در تبریز بر خلاف شهرهای دیگر ورود قرارگاه کمرنگ تر است که  با آغاز  عملیات اجرایی چند پروژه کلیدی در تبریز، با توجه به مقیاس و توانمندی‌های قرارگاه در پروژه های بزرگ، ورود قرارگاه می تواند یک گشایشی ایجاد کند.

او افزود: مثلا در انتقال آب از ارس که سال ۹۶ به قرارداد رفته و کنسرسیوم انتخاب شده است، متاسفانه به دلیل تحریم ها امکان انتقال فاینانس به کشور فراهم نشد و اکنون هم درخواست ما از قرارگاه این است که در تامین منابع مالی ما را یاری کنند اگر به فاینانس داخلی تغییر بدهیم چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون یورو هزینه انتقال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز